Skrivet av: bacillen | måndag 6 december, 2010

Day 17 – Your favorite memory

Det här är ju hur svårt som helst.

Alla minnen. Alla ögonblick.

De första som poppar upp är minnen från mina två förlossningar. Skarpa glada minnen trots att det gått snart tio år sedan den senaste.

Andra favoritminnen har med mig och G att göra. Första gången-ögonblicken, de är väldigt värdefulla för mig.

Ett starkt, nytt och lite plågsamt minne är från sjukhuset i våras.

Kanske helgalet att ha ett jobbigt minne som favoritminne…men det hjälper mig att komma ihåg vad som är viktigt i mitt liv.

Mitt liv.

Minnet är egentligen ett gäng minnen. Det första är när jag vaknade ur narkosen, efter andra operationen och visste att jag levde. Efter att ha sett ljuset, shit det finns ett ljus, så var jag levande igen.

Det andra minnet är när svärmor spelade Mozart för mig och läste ur en tidning. Jag var för dålig för att ge så mycket respons men minns det klart och det betydde så mycket då och där.

Det sista är när G kom. Då visste jag att vi skulle klara det tillsammans.

Så mina favoritminnen handlar om när jag kämpade för livet.

Och vilket nytt liv jag fått. Och vad mycket värdefulla människor jag har i mitt liv.

Värt att leva.

Responses

  1. Du skrämmer mig när du skriver om ditt minne från sjukhuset. Jag minns meddelandet jag såg från dig, som det skrämde mig! Nu när du skriver om det och ljuset så blir jag rädd för vad som kunde ha skett. Men det gick bra och som du har…jag vill skriva ändras men ändras är så stort för du är ju samma underbara människa som förr. Men jag vill ändå säga ändras. Du är en ny kvinna fysisk och säkerligen även en del psykiskt. Man kan läsa i dina inlägg att du mår bättre nu.

    Kram vännen!

  2. Tack Madelen!


Kommentera

Kategorier

