Skrivet av: bacillen | lördag 4 december, 2010

Bryter mina principer…

Jag irriterar mig då och då på bloggar jag läser där bloggaren klagar över att ingen eller för få kommenterar. Det ser illa ut.

Screw det.

Jag vill ha fler kommentarer. Åsikter och feed back på det jag skriver.

Jag inser att antalet kommentarer i ens blogg inte är direkt sammankopplat med antal besökare på bloggen utan med hur flitig man är på att kommentera i andras bloggar. Så nu blir det skärpning på den fronten.

Responses

  1. Ja det är helt kopplat med hur mycket man syns på andra bloggar.

  2. Jag kikar in emellanåt. Och du är så himla duktig på att skriva och blajjar inte bara en massa onödigt (som jag) så därför kommer man väl ofta tillbaka. 🙂

  3. Precis så är det nog! Om man aldrig eller sällan kommenterar själv så får man nog färre responser på sin egen blogg…

  4. Madelen, jag tänker ofta när jag läser bloggar som jag läst länge att bloggaren ändå vet att jag läser och att det räcker. Men sen känner jag ju i min egen blogg att det inte alls räcker att veta att många läser… Märkligt hur man funkar va!
    Karin, tackar! Och inte skriver du onödigt!?
    Ylle, det är tydligt det. Får du fler kommentarer när du ber om det?

  5. Det blir tyvärr lite av ”one for me, one for you”-syndromet. Och visst tröttnar man, när man själv ofta kommenterar hos någon som man vet läser, och så kommer det ALDRIG något tillbaks….


Kommentera

Kategorier

