Skrivet av: bacillen | fredag 3 december, 2010

Day 15 – Your dreams

Mina drömmar…

De drömmar jag så där på direkten kommer på är av det enkla självklara slaget.

Att jag ska få leva länge och vara frisk, tillsammans med mina kära. Att jag ska ha meningsfull sysselsättning och hyfsad ekonomi. och så mer i den stilen, ni vet…

Men om jag ska ta i lite så ska jag erkänna att jag drömmer om pengar, stålar, d’argent, money.

Massor med pengar.

Klart man, som den fina klyschan säger, inte blir lyckligare av pengar. Men tänk vad en del saker skulle bli så mycket enklare.

Och så drömmer jag ganska mycket om en egen liten häst.

Nu har det under en kort period blivit lite mer aktuellt att fundera över egen häst. Nu när lilla K haft sina rädslor för Ubbe och ridningen så väcktes idén att vi kunde ha en häst tillsammans. Jag är så pass lätt nu att vi faktiskt kan rida samma ponny. Om det blev så skulle inte lilla K ha så stort ansvar för hästen utan bara behöva rida för skojs skull några dagar i veckan. Hästens träning och utbildning tar jag ju gärna hand om.

Vi kom så långt i våra planer att vi var och kikade på en liten häst. Ett litet fjordsto. Jag blev förtjust men lilla K var skeptisk. Hon tyckte att den var för stor och bökig i stallet. Och det är klart, en maxad C-ponny tillika fjording är ju nåt annat än porslinsponnyn…

Men lilla K red fjordfian jättefint så vad gäller ridningen hade det inte varit några problem.

Men drömmen föll när lilla K senare samma kväll grät och absolut vill fortsätta kämpa med Ubbe. Det vill ju jag också att hon ska så det var inget svårt beslut egentligen.

Men visst, drömmen är väckt.

Till sommaren, då, kanske.

Responses

  1. Lilla K kommer ju inte att vara liten för evigt, och även om Ubbe klarar henne ett tag till så… Sen kanske hon är mer förhandlingsbar? 😉

  2. Absolut, mina drömmar och planer rör sig allt mer i den riktningen! 😀

  3. Drömmar är viktiga. Intressant med pengar, jag drömmer ju också om mycket pengar – vem gör inte det 😉 . Jo, de som redan har så mycket att de inte behöver tänka på det eller ens arbeta. Såg ett program igår, eller del av ett program där arvingarna till rika människor pratade om just pengar och jobb. En man sa att han tyckte inte pengar spelade någon roll, bara mitt arbete gör någon skillnad, att han får känna att han gör något som är värt något för andra. Jo, tjena så klart du kan tänka så när du redan har pengar. Fråga en som inte har och se om den personen säger samma sak.

    Oj, va långt det blev 🙂 .


Kommentera

Kategorier

