Skrivet av: bacillen | fredag 3 december, 2010

Day 14 – What you wore today

Oj, somnade ifrån bloggen i går… Inte bra!

Här kommer med omedelbar verkan en mycket viktig och intressant rapport om vad jag bar för kläder igår! 😀

Började dagen i…Tadaaa! Microfleeceunderställ! Man kan faktiskt köra barnen till skolan i det plus varm jacka. 😀 Funkar bra. Och det gör inget att jag leker taxi för grannarnas ungar heller, jag går ju inte ur bilen, ingen behöver skämmas. 😉

Efter lunch tog jag på mig ridkläder. Mina snygga men något för stora helskodda brallor. Numera kommer jag även i mina gamla chaps. Coolt. Varmt och skönt blir det i alla fall. Js gamla varseljacka har jag, den är ganska varm och syns framför allt bra när man rider. Jag har köpt en görsmart fleecehuva att ha under hjälmen. Den täcker haka och kinder och gör ridningen i arktisk kyla helt acceptabel. Jag frös egentligen bara om snoken.

Efter iskall men helt strålande ridtur, med bland annat älgkontakt, kom vi hem och svidade om för julfest med lilla Ks klass.

Smalaste jeansen, nya Bondelidtröjan, grå luvatröja, nya svarta ullkappan, blå halsduken och….raggsockar. Snyggt…

Men inget foto på det. Jag funderade en stund på att klä på mig paltorna igen och be förkylde maken att fota. Men jag la ner de planerna. Makens skratt och min när jag frågade om det var för nördigt var svar nog.

 

Responses

  1. Haha, vadå nördigt. Det är ju information vi behöver för att få hela upplevelsen! 😀


Kommentera

Kategorier

