Skrivet av: bacillen | onsdag 1 december, 2010

Day 13 -your week

Min vecka, som den varit hittills och troligen kanske kommer att bli.

I måndags kom så äntligen rörläggar-J hit för att börja hjälpa G med rör och element. Det känns bra att det är påbörjat men långt tills det är klart. På kvällen var jag på föräldraföreningsmöte. Det är alltid kul när man väl kommit dit men som med rätt mycket annat känns det motigt innan.

Vi åt en god kycklingpasta med tomatsås, grädde, vitlök, feta, och körsbärstomater.

I går, tisdag, var lilla K och jag busiga och tog en ridtur trots att hon var hängig och kanske skulle varit inne. Men jag längtade så efter ridning och Myggan var inte nödbedd. Hästarna var glada och Ivve var superpigg och busig. Han skulle bara få skritta och trava lite grann men när K galopperade med Ubbe så vägrade Ivve att bara lufsa fram och blev görstark. Han drog i väg i galopp och bockade rejält 😀 Jag bara tjöt av lycka och kill-i-magen och hade inga problem att sitta kvar!

Till middag åt vi köttfärslimpa med sås och potatis.

På kvällen var det körövning. Jag var riktigt nedslagen och ledsen efteråt… Det är nog bäst att jag inte skriver detaljerat om varför men jag hoppas att det får en lösning snart annars tror jag att kören är i fara…och så kan det inte få bli.

I dag, onsdag, har jag varit i Borås och shoppat. Först Emmaus second hand. Jag hittade en snygg svart ullkappa och ett par ecco-skor. Två tröjor, en i fleece och en från Bondelid följde också med hem. Efter det en vända på HM, men jööses, jag hittade inte mycket som var snyggt. Mycket festkläder med glitter och grejjor, det är inte jag alls det.

Jag vill till indiska, där ska jag hitta en snygg klänning, jag vet nästan precis hur den ska se ut 😉

Tog en sväng ut till Hööks också. Köpte ett nytt bett till Ubbe, hoppas det ska bli bra. En fleeceluva att ha under hjälmen är ett måste, lilla K fick en förra vintern och den blev hennes räddning från förfrusna kinder. Nu var det min tur att måsta få en. Lite hästgodis och lite hemliga julklappar blev det också.

På eftermiddagen blev det lite hästpyssel men ingen ridning. Jo förresten, lilla K red en kort runda på stallplan bara för att prova det nya bettet. Han var okej den lilla stunden, i morn ska det testas lite mer.

Till middag har vi ätit fisk. Jag stekte skurna bitar av ett frysblock med vitfisk i smör och vitlök. Till det åt vi potatis. Görgott!

I morgon, torsdag blir det ridning, jag har Ivve och både lilla K på Ubbe och lilla M på Bellis ska följa med på en tur. Ska anstränga mig för att hålla gubben i bara skritt och trav den här gången. Han har ju faktiskt stått i rätt många veckor och behöver sättas igång lite mer varligt. det är ju bara det att busgalopper i snön lockar oss båda ganska starkt.

På kvällen kommer rörläggaren igen och troligen kommer även slaktaren och tar de sista tre lammen.

Lilla Ks klass ha julfest med tillhörande julpjäs. Myggan ska rappa. Mycket kul ska det bli!

Fredag verkar det bli mer snö… urk… Kanske måste vi stycka de tre lammen som slaktades förra veckan.

J och jag ska gå på en begravning. J för att han ”behöver” det i sin konfaläsning, jag för att hedra en mans minne.

Ubberidning och lek i ridhuset känns som ett lämpligt fredagsnöje.

Lördag…frukost i sängen och mys. Och genrep med kyrkans julspel. I år ska de vuxna skådespela. G ska vara vis man och jag ska vara ängel. Oerhört lämpligt va…?! 😀

På eftermiddagen blir det jympa med efterföljande bastu. När vi stånkat och svettats klart åker hela jympagänget in till Alingsås för att bowla och äta tillsammans. Kul! Barnen ska vara själva hemma och laga kycklingröra på tortillas i ungen,

Söndag är julspelsdag. Kan bli hur kul och knäppt som helst. Eller väldigt fint. Söndagskvällen blir säkert filmkväll, det brukar det bli.

Vi borde så klart få till en ponnypromenad med löskutande hundar, vi får se om vi lyckas.

Det var den här veckan det.

Responses

  1. Vilken vecka. Hoppas det med kören löser sig!

    Det låter som om K har kommit över rädslan?

    Jag frågade samma sak förra året och kan inte hitta det i år heller…hur får jag till snön på bloggen?

  2. Madelen, Jag minns inte hur jag startade snön, den kom automatiskt i år igen 😀
    Lilla Ks rädsla finns där och ploppar fram då och då, lite berg och dalbane-stajl just nu. Jag vet aldrig riktigt när utbrotten kommer. Men vi tar en dag i taget.
    Ja det måste lösa sig med kören!

  3. Utseende och tillägg 🙂


Kommentera

Kategorier

