Skrivet av: bacillen | fredag 26 november, 2010

Day 08 – A moment

Vad då?

Ett ögonblick?

Vilket som helst?

Jaha…. *funderar*

Det får helt enkelt bli när Arga Mamma Nordangård fick ploppa fram och fräsa några väl valda ord till några prettiga 25årskillar på bion för en stund sen.

Sitta där och dissa en Harry Potterfilm liksom? va? Det kan ju inte ha varit en överraskning hur filmen skulle te sig? Det var verkligen inga överraskningar alls i den filmen om man är någorlunda familjär med böckerna. Alltså, missförstå inte nu, jag tyckte om filmen. Den var inte i samma klass som dess företrädare men helt okej.

Jag fattar nog inte riktigt hur dagens biobesökare fungerar. Jag tycker det är givet att när jag nu betalat en rätt bra slant för att sitta i en salong och se film så är jag där just för att se filmen, inte göra annat. Inte prata med polarna onödigt högt eller leka med mobiltelefonen eller leka filmrecensent för den delen. Och framför allt inte förstöra för resten av besökarna, de betalande besökarna… Grrr…

Men efter att jag fräst, och fräset fick bli på engelska då de två prettiga killarna talade engelska, blev de faktiskt lite tystare och deras fnissanden skakade inte lika illa i fåtöljerna.

Get a grip or get out…Please!

Responses

  1. Det låter som om det kunde vara jag :)! Bra gjort, tråkigt att det skulle behövas.

  2. Hmm, vad det lät det jag skrev. Jag menar att du tog fram mitt humör 😉 .


Kommentera

Kategorier

