Skrivet av: bacillen | måndag 22 november, 2010

Day 04 – What you ate today

Jag och J har tillbringat helgen på Skagagården i Tiveden. J ska konfirmeras där i sommar och det här var första träffen inför lägret.

I de djupa tivedksa skogarna finns knappt tillstymmelsen till täckning för mobilen så det har varit en omöjlighet att blogga.

Men jag väljer ändå att besvara dag 4 -vad jag åt idag, med vad jag åt i lördags.

Jag startade dagen med en kopp kaffe och en grov macka med ost.

På vägen stannade vi på macDonalds och åt frukost. Jag åt en egg macmuffin med bacon och ost, riktigt god. Mycket protein, det är bra det. Har inte ätit frukost på Mc tidigare och det var helt okej. Kaffe och juice hörde till så klart.

När vi kom fram till skagagården bjöds vi kaffe och en liten god kaka.

Till lunch fick vi en pastagratäng med falukorv, champinjoner, lök, tomatsås och ost. Helst okej smaker, fast just den typen av korv hör inte till mina favoriter…

Kaffe på eftermiddagen så klart. En liten skuren pepparkaka till det. Såna ska jag nog göra i år istället för vanliga peppisar. Mycket gott!

Till middag åt vi en potatissallad med ägg, ärtor(!!), ananas, tomat, gurka med mera. En god guaccamole serverades till salladen. Ingen direkt höjdarkombination i den salladen, men mat. Och ägg mättar fint för mig, bra med protein.

På kvällen åt vi kex och ost. Passar mig fint. Brieost är knark.

Ja det var det…

Det är svårt för mig såna här helger och jag borde tänkt på det innan och förberett mig. Man äter för sällan. Jag behöver fler måltider. Det kändes inte på lördagen direkt hur fel det blev, men sen när söndagen blev likadan tog det en ände med förskräckelse och jag var för hungrig på kvällen när vi på väg hem stannade på Mc. Jag åt för fort och för fel och fick tidernas magont. Höll knappt på att ta mig hem på snömoddiga vägar.

Men så klart kom vi hem.

Jag gick direkt till sängen och bara försökte ta mig igenom det onda. Det tog nästan hela natten. Somnade till slut när jag kände att magen började röra på sig igen. Den hade stannat helt av den tunga maten.Så skönt att höra magens ljud igen. 🙂

När jag vaknade i morse var det onda borta och magen är nu bara trött och öm. I dag äter jag försiktigt men bra.

Det blir så här när jag haft bra mage och ätande under en längre period. Jag invaggas i en falsk säkerhet att jag kan äta mer av det dåliga. Så blir det så här och jag kastas tillbaka i verkligheten. Verkligheten är att dålig mat inte är för mig. Min kropp vill ha bra mat.

 

 

Kommentera

Kategorier

