Skrivet av: bacillen | fredag 19 november, 2010

Gekås by night och bullbak by ännu mer night…

I går följde jag med M och A till Gekås i Ullared. Jag behövde först och främst en vinterjacka men det hittade jag ingen. Problemet är att jag inte riktigt vet vad för jacka jag vill ha. Men helt klart fanns den jag inte vet att jag vill ha inte på Gekås 🙂

Bästa köpen var ett underställ i bambu och ett i micro fleece. Tänker inte frysa i vinter.

Några små julklappsinköp blev det också. Men i år känns som första året vi verkligen gör slag i saken och minskar ner på julklapperiet. Den här julen får lov att handla om annat. Det blir inte svårt.

Egentligen var största behållningen med Ullaredsresan just bilfärden.

M och A är så supertrevliga människor. M känner jag sen förut och A är hennes kollega, en mycket angenäm ny bekantskap. Bilen blev full av intressant prat. 🙂

Gekås är kvällsöppet på torsdagar och därför åkte vi inte förrän vid tretiden. Det fick ju till följd att det blev en sen kväll. Landade hemma i lilla huset strax före elva tror jag.

Där stod då G med en färdigjäst bulldeg färdig för mig att sätta händerna i.

På lördag är det föräldraföreningens däckbytardag och vår uppgift är att baka kanelbullar.

Sagt och gjort. Mitt i natten är en tidpunkt så god som någon att baka och faktum är att vi faktiskt brukar baka sent.

Det här sena baket blev lite annorlunda på grund av ett styck tonårsbarn som höll sig vaken och enligt egen utsago ”hjälpte till med degen”. Således åt han alla ändbitar. I alla fall de som hans pappa inte lyckades lägga vantarna på 😀

Vi avslutade nattabaket med var sitt glas kall mjölk och en bulle nästan direkt från plåten.

Att baka mitt i natten och mysa tillsammans, det är livskvalitet det!

Responses

  1. Underställ av BAMBU?????????

    • Ja…jag fattar nog inte riktigt hur…men det är mjukt och tunt och varmt. 😀


Kommentera

Kategorier

