Skrivet av: bacillen | fredag 19 november, 2010

Day two-your first love

Min första kärlek.

Visst hade det varit alldeles underbart romantiskt och totalt på gränsen till sliskigt om jag här nu kunde skriva att G var min allra första kärlek!

Men även fast jag bara var 14 år när jag blev kär i honom första gången så vore det en lätt lögn att påstå att det var min första kärlek.

För min första kärlek hette Eric.

Jag gick i trean och frågade chans med hjälp av en lapp.

Han kryssade i ja-rutan.

Efter det visade det sig att vi verkligen hade kompis-förutsättningar och kunde leka hur bra som helst. Och ändå var det lite mer än bara kompis. Min bästis Magnus var det inte alls samma sak med. Magnus var nästan som en bror. Eric skrev jag kärleksbrev till och klottrade hans namn med hjärtan runt. Vi var tillsammans lekte under i princip hela trean och en bit in i fyran.

Sen tog det ”slut” och jag minns inte riktigt varför… Ett par korta perioder under mellanstadiet hittade vi tillbaka men det blev aldrig lika kul som den där första tiden. Vi var liksom görpolare ett tag men inte mer.

Alltså, vet inte om det där var kärlek… fast jo, lite var det nog ändå så. Jag minns det tydligt och kan inte bortse ifrån det om jag nu ska fundera kring min första kärlek.

Jag tänker avsluta nu och lämna er i uppfattningen att jag blev tillsammans med G redan som fjortis och att vi levt happily ever after… 😀

För hur det egentligen gick till är en helt annan historia.

Responses

  1. Gulligt skrivet 🙂

  2. Vänskap är ju också en slags kärlek.
    Och din historia med G är ju bara bäst!!!


Kommentera

Kategorier

