Skrivet av: bacillen | lördag 4 september, 2010

Peruk??

Jag tappar håret. Det är en rätt stor baksida av en räserviktnedgång. Håret rasar av mig och jag hoppas verkligen att det lugnar sig innan jag har helt kala fläckar på skallen. Varje morgon har det lossnat tussar och när jag duschar blir det nästan stopp i avloppet av allt hår…

Jag får ganska lite ”tyck synd om” i ämnet. De flesta verkar anse att eftersom jag hade en så imponerande kallufs till att börja med så är det inget att klaga på. Min tofs är tydligen fortfarande tjockare än flera andras. Men det hjälper inte riktigt. Mitt tjocka hår har länge varit min stolthet. Det på min kropp jag varit riktigt nöjd med och nu ser jag hur det, bokstavligen, rinner mig ur händerna.

Tydligen ska det vara värst med håravfallet mellan 4 och 6 månader efter en GBP, sedan ska det börja växa igen. Jag hoppas att det gäller även mig. Det gör det säkert…fast just nu är det görjobbigt. Min höga panna blir högre och jag ser med blotta ögat att håret är tunnare, skalpen lyser igenom uppe på huvudet.

Varje dag tänker jag att NU kan kan det väl inte lossa mer hår, inte ramla av lika stora mängder…Men det verkar kunna falla av hur mycket som helst.

Deppigt.

Annonser

Responses

  1. Förstår att det är deppigt 😦 Tröstkramar!!

  2. Jag förstår helt och fullt att det kan vara deppigt när man har så fint hår som du har. Snart har du allt hår åter!

    Kram!

  3. Det finns tabletter att köpa på hälsokostaffärer som är bra för hårproduktionen. Det funkade för mig när jag tappade mycket hår efter en rejäl influensa. Minns inte vilket märke jag köpte men det finns många att välja på.

  4. att tappa håret eller tänderna är min största skräck, så jag förstår din deppighet. Krami!

  5. Jag förstår dig mer än väl. Det är samma här och jag vet inte varför bara att…
    Tur att jag också har mycket att ta av men man känner ju när man sätter upp håret att hårsnodden går alltid ett extra varv. 😦
    kram

  6. Tyvärr finns det väl en baksida på det mesta, och detta var tydligen en risk med operationen. Förstår dock deppet, och hoppas att det vänder snart!

  7. Jag tappade också massa hår för några år sedan. Någon sa då att håret är bland det första som reagerar när kroppen kommer i obalans. Det är också det första som blir bra när du kommer i balans igen. Var rädd om dig så har du snart tjockt fint hår igen!

  8. Förstår att det är jobbigt. Kan du inte äta något tillskott. Jag äter just nu Silica gel för mina sköra naglar och det har blivit mycket bättre. Omega-3 ska också vara bra för håret.
    Tröstkramar

  9. Klart det måste vara jobbigt att tappa håret 😦
    Håller tummarna för att det vänder snart!

  10. ujuj, låter jobbigt! Håret har så starkt symbolvärde. Men tur ändå att du var lite förberedd och att du vet att det är övergående.
    Snart mössdax ändå oxå…(fast jag förstår att det inte är mycket till tröst)
    Det verkar i a f inte påverka kreativiteten, oj vad du har bloggat sen jag var in här senast! Kul!

  11. Förstår att det är jobbigt, ditt fina hår! Men lita på vad de säger, att det kommer bli som vanligt igen. Kram!

  12. Att förlora ngt som så tydligt märka kan inte vara lätt, vi får hoppas att det vänder och blir lika tjockt och fint igen. Annars tycker vi om dig även som skallig 😉

  13. Det växer ut igen ska du se! Gillar din blogg =) kram


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Kategorier

%d bloggare gillar detta: