Skrivet av: bacillen | måndag 30 augusti, 2010

simm simm

Jag tänkte att jag ska tråckla in ett simpass i veckoschemat.

I dag efter att ha skjutsat mamma till tåget skulle jag ta första simturen.

Jag köpte ett tiokort och killen i kassan frågade om jag skulle träna nu…?

Nä, sa jag, jag ska simma…?

Ajdå, sa han. Det är inte öppet i simhallen för allmänheten förrän klockan ett. (klockan var tjugo över tio)

Men ingen kan väl motstå mina bedjande ögon 😉 för jag fick lov att gå in själv i simhallen och simma, trots att det var stängt.

För att trixa till det lite hade de dagen till ära bytt omklädningsrum och damerna skulle byta om i herrarnas och tvärtom…fast de hade viss inte brytt sig om att byta alla skyltar. Ganska intressant. 😀 Man kan väl konstatera att det var tur att jag var relativt ensam där… 😉

Jag hoppade i böljan den blå…och klorluktande, och började simma.

När jag hade simmat cirka 500 meter kom det ett gäng brandmän och började simma de också. Man skulle ju kunna tänka sig att jag kunde spanat och njutit av utsikten… men faktiskt, simning är jobbigare än vad jag trodde och jag hade fullt upp med att hålla takten och mig själv flytande. Det gäller ju att inte andas in när man har näsan under till exempel, då sjunker man. 😉

Fast jag hann märka att de simmade fortare än mig, och hade stora armmuskler 😉

Nästa vecka får jag nog besöka badhuset när det har öppet på riktigt. Lite synd…

Responses

  1. Vilken lyx, fin utsikt och ensam i bassängen 🙂 .

  2. Du måste ha en riktig hundblick du. 😀

  3. Tur du var i vattnet annars hade ditt dreggel synts 😀

  4. Brandmän, mums, man dreglar ju av blotta ordet… hmmmmm


Kommentera

Kategorier

