Skrivet av: bacillen | söndag 29 augusti, 2010

Söndagsutflykt till Gekås…

Ja…alltså..jag inser ju att alla kanske inte skulle tycka att det är det optimala utflyktsmålet, och jag håller med…till viss del. Även mitt i den här familjen finns det element som inte alls uppskattar en dag fylld av billig hysterisk shopping…

Jag har dock ett skitbra sätt att lägga fram det för Gabriel så han inte kan motstå en tripp till Gekås. Jag lindar honom runt mitt lillfinger och han lyder min minsta vink. 😉

Han kan nämligen inte motstå mina spontana infall.

Om jag försöker föreslå en Ullaredsresa med några veckors framförhållning med motivationen att barnen måste ha skolkläder eller vinterkläder så är han mycket motsträvig och ointresserad.

Men…om jag pigg och glad, efter frukostkaffet en söndagsmorgon föreslår samma resa, får han något vänligt(mer än vanligt)i blicken och ler och säger att det kan vi så klart göra. 😀

Runt mitt lillfinger I tell you! 😀 Vet inte vad det är som gör det men spontant is the shit med den mannen 😀

Som alltid finns det massor med bra saker på Gekås…och en massa skräp…

Men den här gången var det mer speciellt.

Jag behöver ju inte längre prova och köpa specialstorlekar, utan kan handla på de vanliga herr och damavdelningarna. Urkul! Och jösses vilket utbud det helt plötsligt finns!

Jag får ju så klart lugna mig, om inte annat för att jag inte har råd. Vill ju inte byta bort den vänliga blicken i makens öga. 😉

Jag köpte en ridjacka, en stallväst och en flanellskjorta(precis en sån insvängd snygg modell som jag letat efter). Lite hästsaker och lite hundsaker slinker alltid med. Och schampo och sånt är också bra att få med.

Jag provade också en jätteskön sportBH som jag tydligen söp bort nånstans för den var inte med på kvittot ens 😦

Killarna hittade en hel del snygga kläder till jobb och skola. De var nog de riktigt vinnarna den här ullaredstrippen.

Kerstin fick jättebra vinterkläder, i övrigt var hon väl inte helt nöjd då jag häftigt begränsade hennes handlande. 😉

Mycket till killarna och lite mindre till tjejerna den här gången alltså. Känns inte helt orättvist faktiskt.

Något som ställde till och förvirrade saker i dag var att de möblerat om hela Gekås. Vi brukar inte behöva mer än tre timmar inne på varuhuset men i dag när inget var där det brukade och man fick gå runt och leta en hel del så tog hela äventyret mycket längre tid.

Jag gillar verkligen iden att samla allt under samma tak. Och jag tycker att ett par resor till Gekås per år hör till och känns ekonomiska…trots att det alltid kostar mer än jag tänkt att gå ut genom kassan. 😉

Och alltid åker jag hem med samma känsla av att inte ha sett allt, av att ha missat flera fantastiska fynd. 😀

Och just det!!! Vi nästan vände i dörren idag. I dag pågår TV-inspelning stod det på en skylt utanför ingången…

Skulle vi ta risken?

Vi vågade och lyckades nog undvika kamerorna. Möjligen fångades Gabriel på väg in till mig i provrummet med en ny BH-modell i handen. 😉 Nu får vi noggrant kolla på höstens säsong av kvalitetsteveprogrammet ”Ullared” (not)

Responses

  1. Haha ja då måste man ju kolla efter er.

  2. Hmmm,…. undrar hur länge denna tripp varit planerad utan min vetskap.

  3. Nu måste jag ju se varje avsnitt!!! (njaaa)

    Garanterat var trippen planerad, jag kan de trixen också. Det ska verka som om de bestämmer, de märker aldrig att det är tvärtom 😀 .

  4. Tack för att du inte dödade bloggen! Så härligt att få inblick i era liv då o då!
    DU är ”sketasnygg” på kortet du publicerade häromdagen!
    TAck för måndagsmorgonens räddning i form av Ullaredsfniss nu när lill-Olivér o jag är hemma sjuka… (fast jag hade zumba-pass igår, vi får tala om endorfinträsket nån gång!) 🙂

  5. Hejsan!

    Undrar om jag skulle kunna få din mailadress så att jag kan maila angående bloggen? 🙂
    Skriv i så fall till krisitne@perpr.se

    Vänligen
    Kristine Ridiko

  6. Härligt! Kvinnans list övergår mannens förstånd – än en gång!

    Undrar just med Kristina R är, hon har skrivit samma kommentar i min blogg.. hmmmm…

    • aha…då kanske det är spamvarning på den då…

  7. Man kanske ska ta och försöka ta sig till Gekås någon gång, har aldrig varit där men det låter som man kan få med sig en del hem 😉


Kommentera

Kategorier

