Skrivet av: bacillen | fredag 27 augusti, 2010

Kontroll och städning

Jag sitter på stallplan och njuter av lugnet före stormen. Snart kommer alla tjejerna, stora som små och ska ha städkväll.
För en stund sedan släppte lilla K ut Hubba bubba i hagen efter en mycket bra stund på banan. Vi jobbade med galopp över bommar på böjt spår och på slutet även några hinder. De jobbade bra de små, inte för fort någongång. Jag tycker det går fint, det är än så länge ganska lagoma svårigheter och en mycket sjysst ponny.
Kerstin fick cykla hem och förbereda sig för bortamatch i kväll, ganska så missnöjd över att inte få städa stall. Nåja, det behöver snart städas igen. 😉
Gabriel har gulligt nog bakat en kaka och kommit ner med tillsammans med en termos kaffe. Jag tjuvstartar med en kopp nu, precis som jag tjuvstartat städningen lite. Tänk att det är så mycket roligare att städa stallet än hemmet!
En skön fredagskväll önskar jag er!
/hon som nog trots allt inte dödat bloggen…

Responses

  1. Tack – hoppas din kväll också blev härlig!?
    Så trevligt att du kommit igång med bloggandet igen.
    Du är verkligen en STOR inspirationskälla ❤

  2. Håller med, städa stall är MYCKET roligare än att städa hemma! 😀

  3. Håller med om det, att städa intresse är roligare än att städa hemma. Härligt att du är igång med bloggandet igen! Jag har saknat dig!


Kommentera

Kategorier

