Skrivet av: bacillen | tisdag 6 juli, 2010

Resa

I dag har vi rest till Värmland Kerstin och jag. För myggan ett spännande semesteräventyr, för mig även en resa knädjupt ner bland gamla minnen.
Resan gick fint. Vi körde på bra genom Dalsland, en ordentlig paus vid en sjö där vi badade och vilade. På bilstereron spelade vi Michael Jackson. Det är Kerstins nya favorit och hon är så besviken att hon inte upptäckte honom innan han dog.
När vi kom fram njöt vi en fin kvällsmat bestående av färsk krabba. Vi åt bär och frukt till efterrätt.
Efter en del babbel och en kort promenad ligger vi nu i sängen för att sova.
Kerstin somnade så fort hon slöt ögonen. Jag är trött, både efter bilkörningen men också efter den översköljning av minnen och känslor som drabbar mig när jag kommer hit. Kanske att jag genom att skapa nya minnen ihop med Kerstin här kan göra de gamla mindre smärtsamma.
Sov sött

Responses

  1. Vad härligt det låter, bara du och K 🙂 Låter lite jobbigt med minnena men allt blir nog bättre med lite bearbetning och nya minnen. 🙂
    Kram

  2. Jag önskar ett fortsatt trevligt äventyr och härlig sommar!!! Kul att du rapporterar!

  3. Va mysigt med tjejresa. Duktig du är som fått wordpressappen att funka, det har inte jag lyckats med, du får hjälpa mig.

  4. Det är aldrig fel att ersätta gammalt med nytt, njut av er resa; på båda sätten!


Kommentera

Kategorier

