Skrivet av: bacillen | söndag 4 juli, 2010

En plötslig ingivelse…

..att blogga.

Beror på ett par olika saker:

  1. Jag joggar numera. Jag har faktiskt lyckats öka farten marginellt och därför tänker jag att det är värt att kalla det för joggning. Och, detta är värt att fira genom ett blogginlägg. I dag har jag joggat 4,5 km. Sammanlagt den här veckan har jag sprungit 12,5 km. Det är inte speciellt kul att springa men känslan efteråt är väldigt skön.
  2. Jag har köpt en iPhone. Jag telefonjobbar ett par dagar i veckan och i och med att jag sitter hemma och ringer blir det en viss kostnad.  Med iPhonabonnemanget kan jag ringa upp hela månadskostnaden vilket gör att den i princip blir gratis. Fånen är rätt så rolig. I början(för tre dar sen) var jag lite rädd för den, den är så hal och ser så bräcklig ut. Men nu börjar jag vänja mig vid den och börjar också förstå mig på hur man hittar saker i den, hur man installerar ”nödvändiga” appar och allt annat tjosan den kan. 😀 Dessutom finns det rätt så många ”nödvändiga” tillbehör som armband, skal och skydd och hållare. 🙂
  3. Det är sommar och det är härligt! Också väl värt att fira med ett blogginlägg! Gabriel jobbar en vecka till, sedan tar pannrumsbygget fart. Det känns spännande och lite läskigt. Jag har väl marktjänst…känner inte att jag har så himla mycket att bidra med när det gäller själva byggandet. Nu till helgen ska troligen Kerstin och jag åka till värmland. I morn åker Joel till en kompis i stockholm. Dessutom har vädret varit kalas och vi har badat massor. Längre fram i sommar blir det en veckas tältande på Öland med stora delar av släkten. Vi längtar!
  4. Kerstins brutna arm blir sakta men säkert bättre. Hon har långt från full rörlighet i den men styrkan börjar komma tillbaka. Hon tränar den på olika sätt. Dels genom att lyfta, vrida och bära olika saker, men också genom simning och ridning. Ridning ja…Doktorn sa att Kerstin inte fick börja rida förrän armen är helt bra…men så länge kan vi faktiskt inte vänta. Så hon rider och det går riktigt bra. Ubbe är så snäll och trygg. Jag rider ofta med ut i skogen på gode Ivve. Härliga turer har vi tillsammans! Vad gäller Kerstins arm ska jag ringa sjukgymnast för att få lite bättre övningar för rörlighetens skull.
  5. Det här:    Så himla bra! Flera helt strålande covers. Man blir ju alldeles glad! 😀
  6. Påtryckningar (Du vet vem du är 😉 )
Responses

  1. Jag känner inte igen mig i nummer 6, inte alls 😉 .

    Härligt med blogginlägg och jag tycker det är så kul att du numera joggar. 12,5 km – hejja dig! Va duktig du är!

    Har inte förstått mig på det där med Iphone än, jag hatar min mobil som har pekskärm och tänker byta ut den direkt jag har möjlighet (läs råd 😉 ).

    • Heheheh du är väl iofs inte helt ensam 😉
      Min förrförra mobil hade en urdålig pekskärm. iPhonens är rena räserbilen i jämförelse.

  2. Härligt med ett nytt inlägg. Jag har väntat ska du veta. (att jag själv inte har bloggat på länge hör inte till saken)
    Jag är imponerad av ditt löpande så jag har börjat få lite inspiration att börja själv. 🙂 Gör det nog när som helst 😉
    Kram

    • Kul att inspirera! 😀

  3. Tycker du är grym som börjat jogga! Covern var ju hur bra som helst.

    • Tack, det känns overkligt bra!
      Visst var de grymma, har ju gjort fler strålande covers och tydligen en skiva också.

  4. My god! Kände inte igen du på Ivve, så jag var tvungen och scrolla ner och leta efter fler bilder på möjliga du. Jisses! 🙂

    Håller med och underbar sommar vi har just nu! Vi hörs!

    • Ja det är nog rätt stor skillnad nu 😀
      Vi hörs absolut snart, och måste ses!


Kommentera

Kategorier

