Skrivet av: bacillen | torsdag 27 maj, 2010

Nya bilder på gamla vänner med flera…

Lilla åsneflickan Luna välkomnar mig in i det gamla stallet. Hon är en ljuvlig liten krabat med vassa tänder. Men kliar man henne gott i raggen njuter hon mer och nafsar mindre.

Zingo och Zuper Ztar blev lyckliga och vilda över att få komma ut i det gröna.

Köttbullegalopp är nog nästan det härligaste som finns att se på!

Vacker liten minihingst!

Vackra underbara lilla gråa fjordmärr. Jag blev helt förälskad!

Hennes mage är av det mer omfångsrika slaget…

Gamla åsnestoet Pia får en sockerbit av sin käre husse.

Den gamle vackre fjordhingsten med sin stolte husse.

Två gamla vänner på väg till hagen.

Inte en sekund förspilldes. Direkt ner i leran och njutning!

Och sedan massor med gräs… Hingsten har den inte så vanliga färgen vitblack, mycket vacker

Fjordhingst nummer två ut i hagen. Full rulle till rullning, några varv runt hagen och mera lerinpackning.

Än är det krut kvar i gubbarna, de är 22 respektive 26 år gamla. För tjugo år sedan red jag den ljuse av dem…

Så till sist en omtänksam och lite hårdhänt(tandad) åsnekram.

Jag har svårt att sätta ord på alla känslor det här besöket rörde upp i mig. Men helt säkert är att jag vill åka dit upp igen.

Responses

  1. Många fina bilder, mina favoriter är de på småttingarna 🙂

    • Tack Mysla! Ja visst är de häftiga, två riktiga små krutdurkar.

  2. Åh, fiiiina!
    Älskar åsnor…

  3. Underbara bilder! Och visst är det något särskilt med att återse gamla fyrfota vänner, de som man t o m tror har lämnat jordelivet men som faktiskt finns kvar.

  4. Åh vilka härliga bilder!! Ni kanske ska skaffa en åsna också?=)

  5. Vilka helt fantastiskt underbara bilder!!!!!!!!!!

  6. Fjordnörd som man är, vad är det för fjordingar? Stam?

    Åsnorna var ju bara UNDERBARA!

    • Hehe, det var inget, det var som jag trodde 😉

  7. Vilka underbara bilder! Så härliga manar på de två små bruna, och så Lunas söta fjunskägg. 🙂

  8. Instämmer i kören : UNDERBARA bilder!!!!!!! Men så trist att tillståndet var sånt att Du blev bedrövad!

  9. Underbart! 🙂

  10. Helt betagen av dessa fantastiska bilder! Även jag kan känna av nostalgin du upplevde.

  11. […] Jag hälsade också på i det stall där jag hängde som tonåring när jag var hos pappa. Det var ett bitterljuvt återseende. […]


Kommentera

Kategorier

