Skrivet av: bacillen | lördag 17 april, 2010

Flyt och fusk och Fly

Jag dricker och dricker…

I går lyckades jag få i mig lite över två liter och jag mådde mycket bättre än dagen innan. Tror vätskemängden är riktigt viktig men det är inte enkelt att få i sig så mycket. Jag kan bara ta små klunkar och inte hela tiden. Ändå känns det som att jag dricker hela tiden…

Lite har jag fuskat också… Två gånger har jag fått en apelsinklyfta av Kerstin och det har både smakat himmelskt och gått finfint att svälja.

I dag har jag även smakat på familjens lasagne  !! Det var jättegott och funkade fint i magen. Tog så klart bara yttepyttelite.

Ska vara försiktig fram till onsdag, då börjar jag med mosad mat, det blir gott.

I kväll har lilla K och Flisan ridit i ridhuset. Kerstin ville göra det för sista gången och jag kunde förstås inte säga emot. Det blev ett jättefint pass med många fina övningar och mjuka harmoniska rörelser. Lite stel är hon i början av traven men det försvinner väldigt fort.

Kerstin är fortsatt lugn och klok kring att Fly flyttar i morn… Men jag vet att det blir tårflod när hon väl åker. Om inte annat lär jag starta den. Men det känns inte farligt längre, vi klarar den sorgen tillsammans jag och min lilla mygga.

I morn förmiddag ska vi putsa sadel och träns samt gå en kort promenad då Kerstin vill rida barbacka och bara kramas med sin första ponny…

Responses

  1. Vad duktig du är! 🙂 Jag är fortfarande en stor fan. 🙂 Visst klarar ni att Fly åker och vad är väl lite tårar? 🙂
    Kramar i massor.

    • Du är go du! Tack!

  2. Det är det som är tråkigt med ponnies… att de är så små att man växer ur dem. 😦
    Men hon får det alldeles säkert superbra i sitt nya hem, och det är ju huvudsaken trots allt.
    När kommer er nya kompis?

    • Nya kompisen kommer om en vecka.

  3. Hoppas allt gått bra idag och att ni fått gråta en skvätt. K är en så klok tjej, brås på sin mor 🙂
    Styrkekramar

  4. Hoppas att allt har gått bra idag *tänker på er*

  5. Till och med jag, som varken träffat Fly eller Kerstin, får en klump i halsen vid tanken på att hon ska åka. Hoppas nu allt blir bra med den nya, men han (var det va’?) är ju vit, så det blir det nog. 😉


Kommentera

Kategorier

