Skrivet av: bacillen | onsdag 14 april, 2010

Bäst och sämst

Bäst just nu:

  • våren
  • nio popcorn-lamm i hagen
  • jag går ner i vikt, fort
  • lilla K, glad och självständig
  • Joel, omsorgsfullare fjortonåring finns inte.
  • Gabriel, och att vi pratar så bra och mycket om det som hänt.
  • mamma
  • potatis och purjosoppa
  • smoothies
  • att jag åt en apelsinklyfta och det var gott och gjorde inte ont

Sämst just nu:

  • saknaden av att tröstäta (normalt efter något jobbigt hade jag varit full färd med att baka bullar och äta choklad…)
  • huvudvärk på grund av vätskebrist
  • rädslan, som bara långsamt viker ner sig…
  • att inte orka utan att bli yr i huvudet
  • att ha tålamod
  • att längta efter att tugga
Responses

  1. Det var åtminstone fler bra punkter än dåliga, och DET är ju ett gott tecken. 🙂

  2. Du har mycket att glädjas åt men också jobbiga saker. Som tur är kommer de jobbiga bli mindre jobbiga med tiden.

  3. Säger som Lotta. Det var ju mer positivt än negativt. 🙂 Du fixar det här med den fina familj som du har runt om dig. Din familj=kärlek
    Kramis

  4. Men du, din Bäst-lista var ju mycket längre, det är ju strålande! Jag hade nog haft fler punkter på Sämst-listan i ditt läge tror jag 🙂

  5. De här listorna visar bara hur stark du är, keep up the good work 🙂

  6. Jag tycker du ska lägga till Kråka på bralistan också! Finns det något bättre än att mysa med sin hund när man behöver det som mest? 🙂

  7. Ja nog ska din Kråka och din Bacill vara på brasidan också. Förstår att det är jobbigt just nu, men det kommer bli bättre och du kommer må bättre. Du är stark! Du har stöd!

  8. Jistenamej vilken resa Du varit ute för!!!!!!! Jag har dålig att kolla andras bloggar ett tag, för jag har haft så mycket med egna tankar och kval över det här med att sälja min älskade lilla Meya… men jag har läst hela historien fram till idag nu, och gläds över att Du har klarat krisen och det verkar gå uppåt.. oj oj oj. Så starkt av Dig att skriva om allt!!!

  9. Att du ens skriver om det positiva och inte bara gnäller om det negativa visar att du är på rätt väg!! Tröstäta ska du inte vara ledsen för, vi är ånga som göt det, fast egentligen handlar det ju bara om att straffa sig själv. Mycket kraft och ork önskar jag dig, vännen! Kram!


Kommentera

Kategorier

