Skrivet av: bacillen | lördag 9 januari, 2010

Crap…

..I tell you.

Har haft en lugn och ganska tråkig dag. Mot min vilja.

Skulle varit i göteborg på MyDog men efter en natt med konstant magont på grund av magkatarr orkade jag inte existera i morse utan låg kvar i sängen. Där och i nattlinne har jag sedan varit hela dan. Jag hade sett fram emot att vara på mässan, träffa massa goa människor, se härliga hundar, handla kul grejer. Så blev det inte. Crap!

Jag hatar magkatarren. Bästa sättet att hålla den på avstånd är ju att inte äta nåt…men det går ju inte. Och så fort jag äter kommer ontet och suget… Fick ett roligt tips om att Ahlgrens bilar funkar lite som magmedicin, blir nåt skum i magen tydligen… det ska testas så klart, om inte annat är det gott 😀

Jag är också så galet trött på kylan! Det går knappt att få upp värmen i vårt hus om det är nu. Det är runt tio grader på morgonen och nu på kvällen har vi bara kommit upp i drygt femton. Det är för kallt helt klart. I natt ska jag ställa klockan och gå upp och elda med jämna mellanrum.

Runt nyår tog veden slut. Anledningen var lathet, dumhet, och ögonbindel. Nu har vi köpt lite ny ved. Den är dock inte helt torr har det visat sig och ursvår att tända och hålla brinnande. Då får man ju heller inte ur den samma energi och det går inte lika bra att värma upp huset. Crap!

I går var vi hemma hos ganska nya vänner. Jättetrevligt! Barnen hade så roligt ihop och maten var finfin. Goda samtal och många skratt.

Enda smolket i bägaren var att de har en lite annorlunda hundsyn än vad jag har. De har en tax. En ljuvlig taxfröken vars enda önskan var att pussas och vara nära. Men just det, att pussas och vara nära ansiktet var helt förbjudet. Och trots att vi tyckte att det var helt okej med lite taxpussar så fick hon inte utan vi fick order om att strängt putta ner henne och säga ifrån. Det gjorde jag så klart inte utan visade taxmajan hur vi kunde umgås utan pussar… Råkade hon ändå komma nära och tungan flärpade ut vrålade husse eller matte på henne… Otroligt tråkigt och till slut kunde jag inte hålla mig utan försökte försiktigt förklara vad de där pussarna var för beteenden och hur de genom att skälla på henne bara triggade det ännu mer. Vet inte om de förstod men de såg ut som att de fick något att tänka på. Kanske gjorde jag mig omöjlig där men det var faktiskt så obehagligt att höra hur mycket skäll den lilla goa jycken fick bara för att vara kontaktsökande.

Vi får väl se om det blir någon mer inbjudan mer dit 😉 Jag får skynda mig att bjuda hit dem istället 😀

Nu hoppas jag på att magen ger med sig för i morn ska jag åka till lerum för att hjälpa Lena lite med Tottes burträning. Det blir träning hela dan. Först med Totte, sedan med Kråkan på eftermiddagen. Ska bli urkul!

Responses

  1. Hm, det där med Ahgrens bilar lät som en bra (och trevlig) ide att prova – måste jag bunkra upp med och prova när magmedicinen inte funkar 😀

  2. Förstår dig precis. Vi har också slarvat med veden så vi har eldat med blöt ved, ibland så det fräser i pannan. Ett tips är att tända med diesel, då blir det bra fart. 😉
    Kalla gamla hus är fruktansvärda. Det tar ju sån tid innan de blir varma. Här ska det bytas panna och fönsterlister i sommar + huggas ved.
    Kram till dig och magen.

  3. Starkt av dig att ta diskussionen med dina taxbekanta. Ofta är jag för mesig för att göra det samma.
    Hoppas du snabbt kryar på dig från ditt magonda. Kram.

  4. Trist med MyDog. Vi var smarta nog att köpa ved i somras och bunkra upp i garaget för torkning. Men vad hjälper det när man sen far till Skåne och bor i ett hus utan möjlighet til mysbrasa… :O
    Bjud hem dem med taxen och föreslå lite kul trixträning med klicker som inledande aktivitet. Nåt enkelt och kul, bara. 😉

  5. Tack o lov för fjärrvärme, I tell ya! :o)
    Rätt gjort ang taxpussarna – mer kärlek åt folket!

  6. Provat Zantac Brus för magen, min räddare i nöden.

    Alla taxar vill ju pussas, klart de ska få de…….

  7. Trist att det inte blev något My Dog. Inte kul heller med varken magkatarr (veta även om inte min var så illa som din verkar vara) eller kallt hus. Tycker det var bra som försökte förklara för dem varför deras tax vill pussas…blir lite ledsen på sånt 😦 .

    Kram på dig!

  8. Nej va tråkigt med MyDog. Trist med kylan också, vi kommer få en gräslig elräkning i vår. Men hellre det än att frysa. 15 grader låter inte kul. Va mycket konstiga föreställnningar det finns i hundvärlden. Märkligt när man ofta hänvisar till ”så gör tiken” då borde man väl konna ta till sig andra hundbeteenden också.


Kommentera

Kategorier

