Skrivet av: bacillen | onsdag 9 december, 2009

Social helg, symöte och kickstartad vecka

Vilken social helg det blev! I fredags hade vi ju glöggfesten för grannarna.

På lördagen samlades vi i stallet för julstädning och pynt. Jag gjorde kransar att hänga på boxdörrarna och satte granris över boxarna. Röda och silvriga hjärtan och stjärnor pryder vårt lilla stall också. På kvällen var vi bjudna hem till Dittes matte på glöggfest. En härlig kväll med god mat, glada skratt och massor med bäbisgos. Jag tror inte att sju veckor gamla Mathilda lämnade min eller Gabriels famn många minuter under kvällen. Vi är hopplösa bäbisfantaster.

Dagarna med blondinerna rann iväg fort. Det var ganska mysigt att ha ett så stort hundgäng. Men också lite ansträngande. Jag har varit på allerten för att inte Kråka och Diesel ska mucka med varandra och det har gott oerhört bra. Ett enda litet gruff bara och det var i söndags när vi gick över ett stort fält och Diesel började leka med Ludde. Då kunde inte Kråka hålla sig från att kuta dit och börja fräsa lite. Jag ropade dock direkt och hon gav upp iden om bråk och vände till mig för kattmatsutdelning.

Vi har lånat Elsas tennisbollskastare och vilken lattjo pryl det är! Krax har till fullo begripit det kuliga med den och joddlar när jag spänner snodden. Hon och Diesel fick gå sex ordentliga bollsök var på fältet i söndags. De jobbar oerhört fint, var och en på sitt vis. Diesel i stora slag och Kråka i lite tajtare. Båda söker dock av ytan ordentligt och framför allt så finner de bollarna. Med D är utmaningen att få henne att sluta leta när en boll är funnen och komma in med den till mig, hon fortsätter gärna och plockar in två bollar i taget. 😀 Jag fick henne att komma direkt in för kattmat nån gång iaf 😉

I söndags eftermiddag var ett gött gäng tjejer här för en stunds hundträning och efterföljande symöte. Kråka och jag gjorde en ingång med ett kort fritt följ. Jag jobbade en del med framförgåendet och det börjar kännas bra. En knäpp grej är att hon är så taggad på belöningen framåt att hon inte märker att jag kommer upp bredvid henne…jag måste variera belöningen lite tror jag 😉

Vi gjorde några korta platsliggningar också. Jag måste passa mig för att upprepa för många gånger under samma pass. Kråka ledsnar på hakan i backen och börjar lyfta. Inte bra.

När vi tränat klart åkte vi hem till oss för fika och symöte. Jag stickade säkert sex varv på min sjal…den kommer bli klar före min femtioårsdag, det är ett som är säkert! 😀

Himla mysigt var det med tjejer och hundar och stickningar och pyssel i hela köket. Lilla K hann komma hem från kyrkan så hon fick göra lite julgodis med Elsa också, det uppskattades väldigt!

I måndags var det dags för hästarna att få sina tänder kollade. Jag var lite nervös för vi har inte haft tandläkaren ute hos Fly sedan vi köpte henne. Men ingen fara, det såg rätt bra ut och bara normala slitningar. Efter tandläkarbesöket blev det ponnypromenad i mörkret.

I går, tisdag var jag med Joel på utvecklingssamtal. Det är alltid spännande och roligt att höra hur det går för barnen. Joel är skärpt, pratig och lite lat. Hmm undrar vem det påminner om…? 😉 Men riktigt fina resultat på en del prov har han lyckats med och vi är väldigt stolta!

I dag har lilla K ridit i ridhuset. Flisan och hon jobbade på bra över bommar och mellan konor. Kul!

I kväll packar vi för en tripp till London i morgon. Vi bor som vanligt hos svåger A och flyger billigt med Ryan Air. På fredag ska vi på luciakonsert i St Pauls kathedral, det blir nog en upplevelse! Lite julshopping hoppas jag hinna med också innan vi flyger hem på lördag.

Hundarna lämnas i trygga händer hos Elsa.

Hej hopp!

Responses

  1. Ha en riktigt härlig London-tripp!

  2. Ha en härlig resa!
    Själv åker jag straxt till Stockholm och ska på HUND2009, ska bli jättekul!

  3. Ha det så jättekul i London!

  4. Tack för i söndags och ha det mysigt i London!

  5. Inlägg, inlägg, inlägg! *ropar klämkäckt i hejaklacksanda*


Kommentera

Kategorier

