Skrivet av: bacillen | tisdag 24 november, 2009

seg segare segast

Jag är sååå seg.

Har inte gjort två knop idag. Orkar inte.

Förkylningen som plågat mig i två och en halv vecka är nästan besegrad, det är skönt. Men i kölvattnet av den kom en allomfattande trötthet.

Hösten är mörk. Mina ögon är inflammerade igen(blir det efter förkylningar). Mamma är på sjukhus igen med förmodad kronisk pankreatit.

Ska tillsammans med maken samla lite krafter och städa huset ikväll och i morn. I morn blir det hundträning i Alingsås samt ridning med lilla K och Flisan i ridhuset. På torsdag kommer Elsa hit och tränar och på eftermiddagen drar familjen till Ullared.

Känns rätt bra att ha saker planerade för annars hade jag nog krupit under täcket och gått i idé…

Over and out

Responses

  1. Känner samma förlamande trötthet och jag är inte ens sjuk. Vädret spelar nog en stor roll.
    Skickar varma kramar med lite ljus.

  2. Det där idet låter ganska lockande faktiskt… Hoppas du piggnar till, och att det inte är så allvarligt som det verkar med mamma.

  3. Skönt att du i alla fall är av med förkylningen, tröttheten besegrar du nog med trevliga aktiviteter typ ridning, hundträning och shopping 😀

    Men jag tycker inte det där med förkyld i 2 1/2 vecka lät speciellt trevligt då jag är inne på min första vecka och trodde jag skulle bli frisk till helgen……. fast som det känns nu får jag nog rikta in mig på längre tid jag med 😦

  4. Ja, knopen är nog avslagna på de flesta ställen nu…. Har själv knappt ork att ta mig för någonting på kvällarna, mörkt när man går till jobbet och mörkt när man kommer hem :(.

    Men jag tror på att göra som du, försöka boka in saker så att man måste hålla igång! För soffan och sängen kallar så otroligt mycket på en, så man behöver saker som ropar ännu högre ;).

  5. Håll ut, snart blir det ljusare! Men det låter trist och jobbigt, med mamma främst, och med seg förkylning. Mörkret kan man ju inte göra så mycket åt, jo tända ljus förstås!!!!

  6. Jag tror det faktum att det är mycket att göra på jobbet nu och att det är advent i helgen gör att jag inte slappar ihop. Känner mig pigg just nu, men jag vet att dippen kommer att komma. Höstens väder gör ju sitt till. Hoppas du mår helt bra snart och att din mamma får den hjälp hon behöver så hon kan få komma bort från sjukhuset!

    Ullared har jag aldrig varit på, det jag ser på tv ger mig intrycket att det är mest skräp. Övertyga mig om annat efter resan 🙂 .

    En stor bamsekram till dig!

  7. Krya på dej! Klart man blir sliten av att ha varit sjuk i två veckor.

  8. Inte lätt att hitta energi den här årstiden. Tur man har djuren som ser till att man kommer ut en sväng och gör något roligt.
    Ha en skön helg!
    Kram
    Tina


Kommentera

Kategorier

