Skrivet av: bacillen | lördag 14 november, 2009

Bubbel!

I går åkte jag och Mannen på spa. Säröhus, Särö(Göteborg)

Vi har bubblat, skrubbat, masserat, ätit och njutit som galningar!

Säröhus är ett spa som inte erbjuder några behandlingar, mer än sånt man kan göra själv. Man simmar runt i  den varma vackra poolen, däremellan spolar man upp varmvatten i nåt av karen. Så häller man i nåt skumbad eller badsalt(eller både och om man är som vi) och sedan trycker man på bubbelknappen och njuuuter! Vi har hunnit med tre långa sköna avkopplande bubbelbad under helgen. Man kan också simma ut utomhus och där njuta av kontrasten mellan det varma vattnet och uteluften.

När man blir sugen friskar man upp sig med juice och färsk frukt (och små chokladbitar med mintcrisp)

I ett angränsande rum finns en vattenmadrass med roterande massagestrålar som ger en alldeles ljuvlig massage.

I en hotellkorridor står en elektrisk massagestol där vi blev knådade på ett helt fantastiskt vis.

Maten var smaskig. Vi åt en trerätters meny som bestod av:

  • Nordkalottassiette (rökt röding med rödlök, rom, creme fraische, sallad)
  • Kokt kall kalvfilé med jordgubbssalsa och  rosmarinsky, potatistårta
  • Mjölkchokladmousse

Efter middagen gick vi ner till källan igen och var helt ensamma resten av kvällen, ganska magiskt!

I duschutrymmet finns det förutom schampo och balsam, tre sorters scrubs. En sockerscrub med jordgubb och avocado och sesamolja. En saltscrub med grape och lime plus olja. En saltscrub med citron och fänkol plus olja. Alla tre helt underbara! Man blev totalt skrubbad, all gammal hud helt borta(att inte det blev stopp i avloppet 😉 ) Och av oljan blev man mjuk och återfuktad. Och dofterna…mmmm  Synd bara att det var åtskilda duschutrymmen….fast tur att vi var ensamma på kvällen och att min fräcke man kom insmygande till mig och skrubbade mig på ryggen 😉

Det finns även rengöringskräm för ansiktet, peelingkräm, två olika ansiktsmasker, kropplotion, dagkräm, nattkräm samt hårgele. Jag smetade och levde om med allt utom hårgelen! 😀 Vilken lyx!

Man softade runt i badtofflor och frottébadrock hela tiden. Utom på middagen då vi snoffsade till oss… 😉

Vi har verkligen utnyttjat tiden. Badat både fredag eftermiddag och kväll(med paus för middag) och sedan hela förmiddagen efter frukost.

Frukosten ja… hotellfrukost med allt vad det innebär, den var verkligen var fin! Välkokade ägg och wienerbröd, say no more! 😀

Galet avslappnade var vi. Och tillsammans. Jag tror knappt vi varit mer än några meter ifrån varandra på hela tiden, förutom i duschrummen då… Det ger energi och kärlek.

Mannen i mitt liv.

Helgen har inneburit olika sorters bubbel.

Anläggningen för oss själva på kvällen.

Salt och skum att skopa i karet.

G njuter i bubbelbad.
Bilderna är tagna med G’s nya mobilkamera. Sony Ericssons Satio. Fin kamera med 12.1 megapixlar.

Man säger ibland att det inte hänger på fotografen om det blir bra bilder, utan att utrustningen är viktigast… Det borde ju i så fall inte spela någon roll vem som trycker på knappen, eller hur? Då kan man fundera över varför det bara finns en enda användbar bild på mig från helgen. Inte ens efter PS. Kan ju iofs bero på motivet också… 😉

I rest my case.

Responses

  1. Verkar som ni haft en underbar helg tillsammans 😀 Jag är bara liiite avundsjuk, en sån där grej skulle man åka iväg på nån gång. 🙂

  2. Jag vill också! Gud så underbart skönt för er att få komma iväg bara ni två 🙂

  3. Gu så skönt det låter och så vackert det ser ut !!

  4. Så underbart ni har haft det! Jag riktigt känner kärleken och romantiken! Alla behöver detta, även om man är riktigt kär så hinns allt inte med alltid. Jag tror det kameran som inte fungerade som den skulle i din mans hand. För jag vet att du blir väldigt bra på kort 🙂 .
    Kram på dig din nyskrubbade kvinna 🙂

  5. Jag är mycket avundsjuk! 😉 Jag ska bubbla på lördag men jag ska göra det själv. Det blir ju inte riktigt samma sak då. 🙂
    Ni är väl värda att få rå om varandra och bara bubbla, äta och njuta. 🙂
    Kram

  6. Ja det låter ju som en urhärlig helg, nåt sånt som alla borde få uppleva någon gång i livet… *inte alls avundsjuk?*

  7. WOW vilket ställe, förstår att ni njöt 😀

  8. Det låter helt makalöst underbart!!

  9. Men vilket härligt ställe, dig vill jag också åka. Låter helt underbart.


Kommentera

Kategorier

