Skrivet av: bacillen | onsdag 30 september, 2009

Tummen ur…

..den berömda.. 😉

I dag har vi tränat trix. Hoppa igenom rockring, xxxxxxx(hemligt trix), ”svär på bibeln”. Framsteg i alla! Kråka är rolig och fokuserad. Jag köpte en pälskrage på loppis idag, den var mycket uppskattad.

Körde även lite framförgående. I går gjorde vi några repetitioner och fick ett gott litet genombrott med stannandet. I dag fortsatte vi på samma braiga bana!

På eftermiddagen var planen att jag och hundarna skulle följa med på ponnypromenad. Tjejerna skulle rida ihop med M på Ditte. Jag hade knölat ner min numera ganska fräscha fot i en sko(typ första gången på två veckor) och det funkade hyfsat…men inte för långpromenad, det kändes tydligt.

Så jag stannade kvar och gick istället ut två ganska korta ängsspår till Kråkfågeln. Jag lade godisar ganska ofta och några pinnar. De fick ligga i 45 minuter.

När jag selade på var krax het som lava. 😀 Hon började kanonfint men höll på att svimma när hon upptäckte godiset, när hon greppat konceptet fortsatte hon jobba fint. Hon spanade bara en handfull gånger, det är lite för att vara fågel 😉 Vid pinnarna låg det extra godisar som raskt åts upp, sen kom hon med pinne till matte, dutti! Utom vid en pinne, den sket hon i, det fanns ju fler godisar att jaga vidare i spåret 😉 I spår nummer två gick hon lika fint som i första, dvs engagerat men flamsigt 😀 Dock i spåret nästan hela tiden, det är en framgång. Det värsta strulet kommer i vinklarna, en i varje spår, hon verkar inte fatta att spåret kan svänga när det går på en åker…. Det är verkligen nåt att bita i.

Spåren -lekte med google maps och photoshop.

Jag är mycket nöjd med dagens träning.

Inte lika nöjd med att Kråka hoppade ur bilen hemma och drog som en avlöning rakt ut i skogen… *morra* Fast hon är söt när hon återvänder med tungan som en slips. 😉

Responses

  1. Hoppas verkligen att din fot blir bra snart. Det låter verkligen inte bra.
    Låter kul med trixen. Speciellt xxxxxx 😉
    Nu är det bara 23 dagar kvar 🙂

  2. Men ska du inte gå till farbror DOKTORN snart? (:-O

  3. Jag vill ha film på trixen sen! Speciellt det hemliga! 😀

  4. Foten ser seriöst görfin ut nu. Såret har fått nytt tunt rosa skinn på stora delar, bara lite öppet kvar. Det såsar i princip inget men jag fortsätter med alsolspritomslag varje dag. Att jag inte kan gå långt skor nu är bara för att undvika att skada den nya huden.
    Tack för er omsorg!

  5. Tusan så flitiga ni är!

    Jag vill veta vad trixet är! 😀

  6. hihihi 😀
    Jag har sett xxxxx live jag 😉
    Hoppas allt gå super idag. Lite bättre väder än igår iaf…
    Kram!


Kommentera

Kategorier

