Skrivet av: bacillen | tisdag 29 september, 2009

morgonsaga…

Kerstin kommer ner till min säng på morgonen och kryper ner, det är väldigt mysigt. Så ligger vi där och mornar oss en stund innan hon går och kokar gröt.

I dag fick jag en dröm återberättad för mig. Hon återgav den med förbluffande exakthet…eller det vet jag ju egentligen inte, hon kanske skarvar i där hon inte minns för att den ska bli bättre? Jag vet ju själv hur man kan ha en dröm som är kristallklar de första minuterna man är vaken och man tänker att man ska komma ihåg den för den var så bra, men sen bara man varit på toa så har man glömt bort detaljerna och harbara känslan kvar ytterligare en stund. Detta verkar inte vara ett problem för lilla K, hon minns(eller fyller skickligt i)

Mina barn är knas.  De är supergulliga mot mig, nästan alltid. Men mot varandra är det minst sagt frostiga. jag fattar inte hur de orkar, eller att de inte begriper att det är pinsamt att höra… 😉

Nåja, nu ska de få skjuts till skolan.

Responses

  1. Det där med drömmar är mysko, ibland glasklart och ofta … inte alls?

    Btw läste jag en oerhört söt historia på en klubbkompis blogg. Hennes lilla dotter hade vaknat fullständigt uppriven, av en ruskig mardröm. Vad hon drömt? Att hunden ätit upp hennes bulle… 😉

  2. Jag drömde en otäck dröm här om natten, Johan tog livet av sig. Han hade fått en mystisk sjukdom där han skulle lösas upp (jo, jag vet helknas) och så tog han livet av sig för att inte behöva lida. Det fanns inte bot. Jag och hans pappa letade efter honom och jag hittade honom i ett badkar (som var i en husvagn…eller båt)…jag ser bilden framför mig. MYCKET otäckt! Tack och lov var han hemma den morgonen (han jobbar borta mycket) så jag kunde krama om honom (och säga att han går inte och tar livet av sig!!!)

    Jag hade en teori om varför jag drömde den drömmen, men det är borta nu…önskar jag kunde glömma drömmen i stället.

    • Men fy vad otäckt!! *krama*

  3. Vilken mysig morgonstund ❤


Kommentera

Kategorier

