Skrivet av: bacillen | torsdag 16 juli, 2009

Bortsprungen häst…

..upphittad och återlämnad.

I tisdags sprang en häst ur sin hage och till skogs. Ägare och vänner har varit ute och letat dag och natt.

Detta fick vi veta i går kväll när vi var och red Flisan och Ditte.

I morse vaknade jag halv sju av att Anneli(gäst i huset) väckte mig med orden ”det står en häst utanför”. Jag skakade liv i G och bad honom ringa P och säga att den bortsprungna hästen finns här. Det gjorde han yrvaket och utan frågor. 😉

Den lilla islänningen hade blicit upphittad av en morgonpigg hundägare och ledd i hundkoppel upp till oss.

Jag satte på ett av våra koppel på lilla söta stoet och tog in henne i trädgården.

Så fick vi vänta en stund på att ägaren kom med transporten. Gissa om hon var glad!!

En riktig myshäst var hon, lilla Rönn, som hon heter. Mellan mysstunderna åt hon grönt gräs som att hon inte hunnit äta något alls under sina dygn i skogen.

Mera mys. Kattsing la sig hos gästande Pelle när han åt sin morgonvälling.

Min finaste eldkorg. Vi grillade marsmallows i/på/vid den. Smakens!

I kväll har vi varit i gbg och sett Harry Potter and the half blood prince. Urbra! Åh vad jag tycker om de filmerna, den ena bättre än den andra!

I morn blir det segling!

Responses

  1. Vilken mardröm att en häst(eller hund då) skulle försvinna iväg sådär.. *ryser* Skönt att historian fick ett lyckligt slut. En riktig sötnos var Rönn också.

  2. Vad skönt att hästen kom tillrätta! En riktig sötis häst 😀

    Jag mår bra nu 🙂

  3. Vilken sötnos! Så skönt att den klarade sig helskinnad!

  4. Vad skönt att hästen kom till rätta!
    Hoppas ni får en bra seglingstur och förhoppnigsvis uppehållsväder!:)

  5. Ja fruktansvärt läskigt när ens djur springer bort… men det måste ju ändå vara större chans att en häst kommer till rätta tycker man, den är ju stor och syns (fast å andra sidan… värd mycket pengar!).

  6. Vad söt den var , lika röd och fin och ungefär samma storlek som Draumur skulle jag tippa på , bra att det fick ett lyckligt slut !

    Njut av segelturen , det finns inget bättre om sommaren !!

  7. Vilken fin ,kunde ni inte behållt den 😉
    HP vill jag också se men har ingen lust att gå på bio på sommaren men den lär väl gå ett tag.

  8. Hej, hej!
    Inser hur länge sedan det är sedan jag senast var inne och ”tittade till er!… Varit hektiskt hos oss (många händelser i snabb takt, som tagit lite kraft). Men om bara några dagar ses vi ju! JIPPEEE, så glad att Kraxet och du kommer till vår kennelträff! Får prata mer då.
    Alla i Gaston/Olivia-kullen kommer och detsamma för Harry/Olivia-kullen. Greco/Olivia-kullens ägare har börjat jobba efter semestern, men ett par av dem kommer förmodligen att titta in under eftermiddagen för att iaf säga ”hej”!
    Kram
    Anne med flock


Kommentera

Kategorier

