Skrivet av: bacillen | lördag 11 juli, 2009

lördagsmöblering..

..är fina grejor! 😀

För ett år sedan flyttade vi ner vårt sovrum. Ett av två ”sällskapsrum” på bottenvåningen fick stryka på foten. Övervåningen i vårt gamla lilla hus är liten och lyhörd och det började kännas väldigt nära att sova vägg i vägg med blivande tonårssonen. Vi har trivts väldigt bra med att sova här nere. Enda problemet är att jag har känt att TVrummet varit lite litet. Inga större fel så länge vi bara är vår familj, men så fort vi är några fler så blir det väldigt trångt. Så häromdagen kläckte jag iden att det går att byta rummen.

Jag fick ta lite tid i anspråk att övertala maken samt lova att jag inte själv företog mig utmaningen när han var på jobbet i torsdags. Det har hänt förut att han kommit hem och funnit huset ommöblerat. Faktiskt var det jag som på egen hand flyttade ner  sovrummet förra året, bar ner dubbelsängen(i delar givetvis) osv….G blev lätt förvånad… 😉

På bottenvåningen finns två rum och kök. Ena rummet är ganska litet med en nygammal grön medaljongtapet som är alldeles vacker och helt i stil med huset. Det gröna lilla rummet har ett härligt ljus med fönster på två sidor. Det känns märkligt nog som att vad vi än inreder det rummet som så är det finaste rummet i huset. Först var det TV-rum, sedan blev det ett sorts bibliotek/musik/hang out-rum, sen TV-rum igen och nu sovrum. Jag känner redan, trots att det är stökigt och långt ifrån i ordning, att det är så fint och kommer blir kanonbra, finaste rummet i huset! I det andra rummet, som är större, är det en ljus tapet med en fondväg med stora blommor i silvergrått. Därinne  har vi sovit nu i ett år. Husets ljusaste största rum. Där blir det nu TV-rum/hang out-rum, vilket passar bättre för det blir plats för fler.

I dag fick jag alltså min vilja igenom(blir ju oftast så till slut 😉 ) och vi håller som bäst på att byta rummen. G och Joel har varit ute och ljutit plintar till lilla husets grund så jag har härjat ensam här inne. Möblerna hann jag byta plats på innan de var klara samt plocka med en del av det ”lösa”. Har ni märkt så mycket som kommer fram när man börjar röja så här? Jag blir galen och slänger eller plockar undan massor. Skönt att få lite mindre grejor framme tycker jag.

Nu har vi käkat ett par goda hamburgare och är mätta och nöjda. Resten av kvällen får jag hjälp med sladdragning och uppskruvning av hyllor och dyligt.

Mer ommöblering åt folket!

Responses

  1. Vilket pyssel det verkar vara att organisera hemmet när man är fler människor än två. 😉

  2. Det låter som du tagit rätt beslut. Det rummet kommer bli perfekt 🙂

  3. förändring fryder 🙂

  4. Kul med ommöblering! Tänk vilken skillnad det blir bara man flyttar runt lite möbler 😀

  5. Ommöblering är världsbäst!

  6. Kul! Jag vill komma och se hur det blev 🙂

    Det är en ny flaska (samma faktiskt, vi hann dricka upp flädersaften i den flaskan innan jordgubbssaften var klar… 39 kr på ICA kostar den iaf (resten av saften frös vi i plastflaskor))

  7. Kul att få rafsa till det riktig ordentligt och då det helt nytt! Mycket bra insats tycker jag!

  8. Aha är du också en sån där som behöver ha hjul på möblerna *fniss*
    Min man sa att vi skulle satta hjul på våra när vi flyttade till Emmaboda så kunde jag sköta ommöbleringarna mycket enklare 😉

    • Åhå! vilken idé! 😉


Kommentera

Kategorier

