Skrivet av: bacillen | fredag 3 juli, 2009

Lycka är…

…att sitta i bilen i hop med lilla K med radion på hög volym och skråla tillsammans till diverse bra låtar som spelas på reklamkanalerna. Kerstin har ingen aning om texterna men sjunger seriöst och bra med egen text. Ni vet så där fint som man tyckte att engelska låtar lät när man var liten. Jag har fortfarande låtar jag hellre sjunger ”min” text till än den jag, som vuxen, lärt mig att det ska vara. Allra mest gillar Kerstin låtar där hon kan urskilja ordet Fly. Då är det extra bra för då handlar det om hennes ponny!

I alla fall så sitter vi där och vrålsjunger och diggar tillsammans och det är alldeles bra allting och jag får tårar i ögonen…

Responses

  1. Påminner mig om en bilresa vi gjorde ihop och sjöng i kör till radion. Det är en alldeles speciell gemenskap att sjunga ihop. Saknar att göra det med dig.

    • jag tänker på det då och då, och saknar jag med

  2. Själv brukar jag gasta loss för full hals när jag åker bil långa sträckor själv… blev mycket gap och skrål när jag åkte till syrrans trettioårsfest (tjugo mil)!

  3. Härligt!

  4. Underbara lilla K! Syrran och jag hade en sådan period också, fast då var det ”Lyckliga gatan” vi sjöng och Harry Belafontes Island in the sun.
    Krama på dina nära och kära från oss!

  5. Mysigt!

  6. Härliga Kerstin! Och lika härlig mamma 🙂

  7. Har du koll på någon sökskog i alingsås?


Kommentera

Kategorier

