Skrivet av: bacillen | tisdag 30 juni, 2009

Ett litet hö…

….

I går var det dags igen. Att hämta höbalar till våra får. 200 balar in på vårt lilla höloft. Trångt blev det. Det räcker nog inte hela vintern men eftersom det är fullt nu får vi köpa mer längre fram.

Kvällen avslutades med bad i sjön, sammetslent och underbart.Vad vore jag utan de där simturerna?

Mamma mår bättre och får komma hem om ett par dagar. Bukspottskörtelinflammation och gallsten. Operation någon annan dag, nu ska inflammationen gå ner först. Vilken pärs!

I dag kommer massören till Fly, det känns spännande och lite nervöst. Jag både hoppas och inte hoppas att hon ska känna nåt. Tänk om det vore så enkelt att det gick att fixa med massage….

Responses

  1. Sjön är det bästa som finns just nu 🙂

    Skönt att din mamma mår bättre!

  2. Jag har inte ens badat än.. borde!

    Gallsten är väl typ den värsta smärta man kan ha, har jag hört. Skönt att hon snart får komma hem!

  3. Vad skönt det låter med alla era badturer! Bra att mamma mår bättre, hoppas inflammationen snart går ner. Kram // Anna

  4. Visst är det en skön känsla när allt hö är inne 🙂
    Håller tummarna både för din mamma och för Flys massage!

  5. Du har varit så himla duktig med höet! Jag vet precis hur satans tungt det är med det där. Bra jobbat! Skönt att modern får komma hem snart, obehagligt det där!

  6. Så skönt att din mamma mår bättre, förstår att det var oroligt!

    Kram

  7. Jag vet en tjej som längtar efter att få träffa Bacillen nu… 🙂 Då menar jag den fyrbenta.

  8. Tack alla söta! Jeez vilken egoboost det är med blogg ibland alltså! Det värmer verkligen!

    DHP, jaha känner du henne? ”havregryn” va? Ska bli skoj att visa upp den lille huliganen… 😉

  9. Angående munkorgen vid sövning så har jag aldrig varit med om det vid några av mina hundar, så jag blev lite förvånad.

  10. Förstår att det är oroligt med operation. Håller tummarna att allt går bra. Bra jobbat med höet. Här är en till som inte badat i år, jag vill vara ifred när jag ska bada inte på någon knökfull strand som är allt som finna att tillgå här i Stockholm.

  11. mm, de var jättegoda och väldigt lätta att göra. Vi gjorde typ så här http://www.tasteline.com/recept/Filodegsknyten_med_getost_och_fikon fast med marmelad istället.

    Halsbanden har jag slutat ta av när de badar. Jag tror inte de släpper ifrån sig något som är farligt för fiskarna. Så här står det på Scalibors hemsida

    Kan hunden bada?
    Måste halsbandet i så fall tas av?

    Behandlad hund kan bada. För att undvika att hunden tappar fästinghalsbandet i vattnet bör dock halsbandet tillfälligt tas av då hunden badar. Även om det inte är farligt för fiskar och vattenlevande organismer om hunden badar med halsbandet på, är det inte bra om fästinghalsbandet lossnar och förloras i vattnet. Skulle många tappade halsband samlas på bottnen av en sjö, skulle det kunna bli skadligt för miljön. Om det finns risk för att fästinghalsbandet ramlar av under simturen – ta då av det innan hunden släpps i vattnet.

    • Okej, ja det låter ju inte som man måste ta av det jämt å ständigt nu då…jag har gjort det och nu lyckats slarva bort det… typiskt!

      De där knytena måste jag göra!


Kommentera

Kategorier

