Skrivet av: bacillen | söndag 14 juni, 2009

Sommarfest och hittekatt

I dag har vi varit på sommarfest med G’s jobb. En liten mysig picknick vid nya varvet med roliga leksaker som passade alla. Drakar och flygplan, freesbees och bollar. Helt otippat var det jag som lyckades hålla det lilla radiostyrda planet i luften längst av alla. Drakflygning ligger oss varmt om hjärtat. Innan vi flyttade till skogen flög vi ofta drake och fortfarande har vi flera fina drakar liggandes. Alldeles för sällan är det vi flyger dem bara….i dag väcktes suget lite tror jag!

Hundarna var med och charmade. Till och med Kråka som visade sig från sin bästa sida. Hon lät sig villigt klappas och beundras.

Vi passade på att träna lite också. Kråka jobbade på fint trots lekande barn och fikande vuxna på filtar. Jobbade med fritt följ med lägganden och ställanden om vart annat. En riktigt fin inkallning också.

Skön lagom social eftermiddag som avslutades med lite shopping i Allum. Mamma är här och nu när hon är så mycket fräschare i ryggen(efter viktnedgång) så orkar hon rusa runt i affärer värre än nån annan! 😀

När vi kom hem fann vi en söt liten pojk-katt på tomten. Den är brunsmoke och alldeles vacker! Tam och kelig men lite mager och risig. Väldigt hungrig var han så jag kunde inte låta bli att mata honom. Vi har tagit bilder och ska sätta upp lappar i byn. En så tam och go katt måste ju vara saknad?!

Responses

  1. Ah… flyga drake är (var) roligt. Var faktiskt också oväntat bra på det. 🙂

  2. Va skönt att mamma blivit bättre i ryggen och att det funkar med viktnedgången. Min mamma har oprererat sin rygg nu och blivit lite bättre. Drake är kul, i Japan har dom en speciell dag för drakflygning på våren då man är ledig och alla flyger drake i parkerna, hur kul som helst.

  3. Hej Anki!! =D
    Vad bra att ni mår bra och måste bara säga att du har
    en super duper bra blogg ju!!!
    Jag älskar o läsa den och se vad ni gör där borta.
    Har också en liten blogg, inte världsbäst inte bra men min! =P

    Kramar Sandris
    <333

  4. Klart att jag kikar in om jag ahr vägarna förbi! Som det ser ut just nu så blir jag ensam som kör ner barnen. Så det beror helt på hur jag mår och hur långt jag orkar köra. Men min dröm är att jag ska ta mig ner till västkusten och kunna hälsa på alla goa människor där. Med dig blir det ju då tre ställen. ;O)

    Måste bara säga… Vad är det för människa som inte har ordning på sin katt? Tur ni tar hand om den. =O) *kram på er*

  5. Vi får hoppas katten är saknad , vi bor ju i ett populärt dumpningsområde här på fjälltoppen och alltid till semestern och när hösten kommer dyker det upp nya katter… har till och med pratat med folk som tycker det är helt OK att åka ut med katten på landet och släppa den när dom inte vill ha den längre 😦

  6. Hoppas hoppas kissen har nån ägare som hör av sej! Ibland kan ju katter vandra LÅNGT iofs, eller lifta med bilar… Läste om en katt från Stockholm som hittades i Dalarna, då hade den åkt med i en bil utan att bilföraren märkte att det var en katt därbak.


Kommentera

Kategorier

