Skrivet av: bacillen | söndag 7 juni, 2009

Segishelg

Himla trökig förkylning det blev. Seg kan jag väl inte kalla den då den inte varit så himla långdragen. Bara sen i tisdags ju. Men den tar nya vändningar hela tiden. I fredags var ett öra så inflamerat att jag inte kunde ligga på den sidan eller hålla huvudet i mer än ett bra läge. En torr raspig hosta började också. Febern är i alla fall borta nu till helgen som tur är.

På grund av shizoförkylningen kunde jag inte åka på Jennys student i fredags, riktigt tråkigt. Elsa var iaf där och hälsade från klickernördgänget!

I går, lördag kom hovslagaren till stallet. Han kikade på hur Flisan rörde sig och såg ingen hälta. Däremot såg han en stelhet när hon flyttade ena frambenet i stillastående. Han tror att det sitter i bogen och att jag kan prova att massera. Jag har ju också tänkt i de banorna, att det sitter högt upp nånstans. Och det har ju bara varit en störning i rörelsen, inte en regelrätt hälta. Hon ska få vila några dar till sen ska jag testa henne på böjt spår och går det bra provar vi med ryttare. Sen får vi se. Så otroligt trökigt med ofrisk häst, men jag är inte superorolig utan tror att det löser sig med vila, lite bra muskelbyggning och massage.

I går eftermiddag fick vi besök av Elsa och blondinerna. Det är alltid lika mysigt! Vi tillbringade kvällen med mycket snack, en del hoppande på studsmatta(lilla K och Elsa 😀 ) och god hemmagjord pizza. Vi tog också en liten promenad med hundarna som var intressant. Kråka tryckte till Diesel, men inte på ett fult slaktarvis utan enbart som en sur bitchig tik. Det är väl inte så kul men heller inte särkilt märkligt eller upprörande. D är ibland lite dryg och kanske Kråka helt enkelt tycker att hon ska sänka svansen lite mer i respekt över ”Häxan Surtants” närvaro. Jag är lite glad över att slaktartendenserna verkar gå bort mer och mer. Sur får man ju vara 😉

I dag har G börjat bygga på nya lilla huset. Det ska bli en liten stuga på vår mark som min mamma ska bo i när hon vill och som vi däremellan kan nyttja som gäststuga.(och kanske hyra ut till pennigstinna utlänningar(tyskar) kanske, vem vet? 😉 ) Den ska ligga ute i fårhagen där man har fin utsikt över gården och där kvällssolen kommer åt så fint. Det kommer bli en sommar i byggarbetsplatsens tecken… jag hoppas det blir lite tid för annat också 😉

Jag är verkligen inte världens bästaste snickare, men jag har i alla fall hjälpt till med lite hållanden och lite spikanden i dag. 😀 Joel är duktig och stark nu och hjälper till fint. G är så löjligt händig, det finns liksom inget han ger sig på som han inte grejar finfint. Huset kommer att bli strålande, när det väl blir klart.

När vi renoverade huset glömde jag att fotodokumentera och det ångrar jag så. Nu ska jag vara mer duktig och ta bra bilder på bygget, det blir kul att ha sedan. Inte riktigt lika kul som de ickeexisterande bilderna på husrenoveringen men ändå…

Självklart har jag röstat också. Bestämde mig inte förrän på plats…som vanligt. Jag tycker det är svårt det där… En intressant sak är att G och jag röstar så diametralt olika. Det förvånar mig att vi funkar så bra tillsammans. Opposites attract??

Och nu ser vi på Hellboy ihop med sonen. Behöver jag säga att den inte är så bra…? 😉

Responses

  1. Den lilla gäststugan låter onekligen lockande. 🙂
    Hoppas att den dumma förkylningen försvinner snart.
    Kram

  2. Jag gillar hästar, men… känns nästan som ett större ansvar än att ha hund? Det verkar t ex mycket svårare om dom blir sjuka på nåt sätt.

    • Dhp, jag håller med, det är på nåt sätt läskigare med hästars illamående…

  3. Hoppas stelheten snart går över. Vad mysigt med stugan i fårhagen. 🙂


Kommentera

Kategorier

