Skrivet av: bacillen | måndag 1 juni, 2009

boksaknad

Ni vet hur man kan känna när en bra, eller lång, bok tar slut. Tomt och nästan som saknad. Så känner jag nu.
Jag har läst(lyssnat, originalspråk) Stephanie Meyers vampyrböcker. Fyra ungdomsböcker om kärlek och vampyrer och varulvar.
Den första var bra, de två mellersta så där, lite för förutsägbara tycker jag. Men den sista var riktigt bra.
Och nu saknar jag dem, vampyrerna och varulvarna…
Jag behöver tips på vad jag ska läsa nu. Eller…först ska jag läsa ut Mons Kallentofts senaste mordbok, men sen behöver jag tips!

Responses

  1. Dottern är på bok nr tre i den serien nu, hon är helt uppslukad.
    Kallentofts Höstoffer är bra, hörde färdigt den förra veckan.
    Jag har upptäckt ett par Isländska deckarförfattare, den ena Yrsa Sigurdadottir’s Det tredje tecknet var kanon. Jo Nesbö är en annan favorit.

  2. Jag håller med precis! Den tredje var inte lika bra alls. Eller så var jag bara besviken på att det inte gick riktigt som jag ville. hehe Men sketabra böcker iaf..

    Har du läst Carolines ”Champagneflickan”? Annars kan det vara ett tips. Jag håller på att läsa Barack Obamas ”Min far hade en dröm” mellan skolböckerna. Den är också bra.

    kramar från de nyblivna champinjonerna

    • Och de coolaste champinjonerna är ni!!

  3. Jag hinner inte läsa skönliteratur just nu och har därför inget bra tips att komma med. Men jag känner igen kännslan.

  4. Precis så känner jag just nu. Läste ut Sarahs Nyckel av Tatiana De Rosnay på väg till Karlstad. Jag kan lätt säga att det är den bästa boken jag läst!

    • Den ska jag läsa! Tack!

  5. Håller med Karin, läs Obamas biografi! Annars är Carlos Ruiz Zafon en magisk författare, tex ”Vindens skugga” – jag läser just nu ”Ängelns lek” av honom!

  6. ”Vindens skugga” är helt underbar, den bara måste du läsa! Mons Kallentoft gillar jag inte alls, simpelt tråkigt språk. ”Låt den rätte komma in” däremot är jättebra även om jag inte är så förtjust i vampyrer o sån´t. ”Flyga drake” och ”Tusen strålande solar”, ”En halv gul sol” är också riktigt bra böcker!

  7. Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna av Anne B Ragde är också bra! (Vila på gröna ängar kan man hoppa över, den var inte alls lika bra som de andra två i serien)

  8. Jag började på vindens skugga. Så kass bok var det länge sedan jag började på…man måste läsa längre för att den ska bli något att läsa kanske?


Kommentera

Kategorier

