Skrivet av: bacillen | söndag 31 maj, 2009

Om gårdagen igen…

Bara axlar har givit oss lite lagom sveda i dag, jag tycker det är rätt skönt och snart blir det en vacker brun sommarfärg.

Kråka var en ganska duktig fågel i går. Hon gillar familjen Joob, men vid ett tillfälle var hon dum mot en av pojkarna. Han klappade henne när jag gjorde det och efter det gjorde hon ett utfall mot honom. Nog bara för att skrämmas men ändå… Onödigt. Resten av tiden klarade hon av springande lekande barn utan större problem(bara lite bus när de sprang för fort 😉 )

Vi åt både lunch, fika och middag ute i går. Det blåste, så inga knott sågs till. Det gick att sitta ute ända till efter åtta och det är inte vanligt här tyvärr.

Vi grillade, och det är egentligen det som detta återigen helt onödiga blogginlägg ska leda fram till. Vi grillade nämligen kycklingvingar. För ett tag sen var jag på inflyttningsfest hos Ida och Johan. De bjöd på detta geniala grillkött. Lättmarinerat, billigt och snabbgrillat. Därtill supergott och roligt att äta(med händerna och hela ansiktet så klart 😀 )

Jag marinerade våra vingar i vittvin, soya och lite sötsur thaisås. Sen sprutade vi på lite smokey-glaze när vi grillade dem. Görgott!

De njöts i hop med färskpotatis med en kall örtsås.

Till efterrätt åt vi smulpaj på rabarber med mammas vaniljsås.

Så. Jag slår ett slag för grillade kycklingvingar. Jag planerar att leva på denna föda resten av sommaren. 😀 😀

(hundarna lyckades förresten sno varsina grillade vingben. Jag hoppas det inte ska märkas av alls…)

Responses

  1. Låter supergott – när kan man komma 😀

    • Cissi, Du är välkommen när som helst!

  2. Visst är det kalasgott! Här på ICA i Lerum har de dock inte haft några på jättelänge, och jag undrar varför. Dumt är det iallafall när man är sugen. 😉

  3. Vad gott det låter! Jag har tyvärr en karl som inte gillar att äta ”pillig” mat, så jag får nog grilla kycklingvingar bara till mig själv. 😉


Kommentera

Kategorier

