Skrivet av: bacillen | torsdag 21 maj, 2009

Båtblogg

Vårt nät har legat nere i massor av dagar känns det som, vad otroligt beroende jag är av datorn. Allt ska man bara kolla lite…väder…nyheter…bloggar…facebook..med mera…

Men nu. Nu sitter jag på Balitc Queen i Värtahamnen och vi avgår strax mot Tallinn.

Jag och världens vackraste make är på körresa. Svenska kyrkosångsförbundet har rikskörfestival. Svärmor jobbar som arrangör för hela grejjen, vi tror att det kan ge en del ”perks” 😀  Fyra dagar fyllda av körsång och en aning turistande ska det bli.

Vi började med att åka x2000 i dag där vi förväntansfullt packade upp våra lap tops för att äntligen få tillgång till civilisationen. Men tjii fick vi då SJ’s nätverk låg nere. Här på båten gjorde vi nya försök och jo, det finns nätverk här…men i vår lyxhytt(mer info följer) funkar inte det utan vi sitter nu några våningar ner utanför receptionen med varsin dator i knät. Inte töntigt alls. 😀

Mer om lyxhytten då. Jag var bergsäker på en liten hytt med våningssängar. Inte då. Vi bor i ett rum med dubbelsäng och stort fönster, kanonfint! Jag behöver kanske inte vara så rädd och klaustrofobisk som annars ombord på en båt….. Jag fotodokumenterar så klart 😉 men inget naket… *ASG*

I kväll blir det buffé och om jag får bestämma en tur till karaokebaren. För att inte klaustrofobin och båträdslan helt ska få grepp om mig gäller det att intaget av starkare drycker hålls konstant…lågt, men konstant 😉

Hemma hålls ställningarna av mormorn som passar barn och djur. De har hunnit med både bullbak och ridning redan. Mycket duktiga! I smyg erkänner jag att jag redan längtar lite efter barnen 😉

Om en liten stund avgår båten och då ska vi lämna datorerna på rummet och gå ut på däck i solskenet och njuta avfärden genom skärgården.

Jag hoppas på internet på hotellet i Tallinn så att jag kan blogga lite då med.

En skön helg alla!!

Responses

  1. Hoppas ni får det riktigt, riktigt bra!

  2. Wow, vilken grej! Ha det riktigt skönt! Ge dem vad de tål i karaokebaren! :o)

  3. Trevlig resa!

  4. Man saknar allt de små liven (både barn och hundar) även om det är skönt att komma bort ibland!

  5. Åh, det där låter ju riktigt kul! Ta hand om varandra och njut! 🙂

  6. Ha så kul!

  7. Hoppas ni får en riktigt härlig, rolig och mysig resa 😀

  8. Trevlig resa!

  9. Vilka skojsiga saker ni håller på med:)
    Själv skulle jag inte sjunga om jag så fick betalt, så jag är lite avundsjuk på dom som kan. Ha en riktigt roligt och mysig resa.

  10. Låter som att ni kommer att få en superhäftig resa :D! Ha det så roligt det bara går!!

  11. Härlig bild på två snygga! Kom hem snart! Kram!

  12. Hejhej!
    försökte kommentera i ett gammalt husvgnsinlägg men det blev discarded 😦
    hittade till din blogg när jag sökte på husvagnstips och har nu skrivit upp torrbollar på min lista. är gammal tältcampare och det känns sååå lyxigt att nu få testa på det här med husvagn *fhiss*
    hur gick det-hittade ni matchande träningsoveraller och har du fler tips?
    xoxo
    Daisy


Kommentera

Kategorier

