Skrivet av: bacillen | lördag 25 april, 2009

Fotbollscupande

Börjar med att lugna all oroliga. 😉 Ponnypromenaden i går gick kalasfint. Hotet om korvfabriken är över för den här gången 😉 Uteritterna har ju gått finfint ganska länge nu så jag oroade mig verkligen inte. Jag oroar mig egentligen inte för ridning på bana heller, mer motion bara så är hästen mer hanterbar. 🙂 Jag ska heller inte pressa varken unge eller häst som i torsdags…det tjänar ingen på och nästa gång kanske inte odsen är på vår sida…

Alltså. I dag har vi varit på Kerstins första fotbollscup. Hon har tränat fotboll i två veckor(!!) Dessutom var de kort om folk i F10, så hon spelade mot större tjejer.

Vår karriär som fotbollsföräldrar har inte varit direkt full av succéer. Joel spelade fotboll i nån säsong som lågstadiebarn. Han hade ingen direkt bollkänsla, och fick mest sitta på bänken. Jag blir galen av sånt där elittänkande redan på barnnivå när allt bara ska vara på lek! 😦 Som tur är ledsnade Joel(och vi) rätt fort.

Men nu är det alltså dags igen. Och Kerstin verkar av någon underlig anledning ha bollkänsla. 😉 (hur gick det till? Pappan kan med lite vilja sparka på en boll och jag snubblar bara jag ser en) Och snabb är hon, hon sprang faktiskt i kapp de stora tjejerna i dag relativt enkelt. Säkert alla bra muskler hon får när hon rider, för ridning är en mycket smartare och på alla sätt bättre sport ju! 😉

Det är helt okej att åka på fotbollscup när man tar med hela familjen och hundarna. Vi gjorde en picknick av det med god kycklingsallad och fika. Det är också en kul social tilldragelse med andra hejande föräldrar. Fast G och jag kvalar nog ändå inte riktigt in…vi kan inte låta bli att garva åt allt kul som händer(snubblingar och sånt) och är nog inte alls tillräckligt seriösa 😀

Hundarna har varit så duktiga! Rena barnmagneterna. Kråka tycker egentligen att andra ungar är otäcka, men med köttbullar i näven på dem trixade hon mer än gärna. Succen var total när hon levererade snurr efter snurr! Kul att kommandot funkar fint även från främmande ungar! Det var så mycket barn på vår filt att Kråka inte ens iddes bry sig om att de klappade lite på henne. Annars är det mest Bacillen som tigger klappar och kel av barnen 😉 En ny ordning råder för Kraxet nu och hon måste ligga stilla trots alla störningar, det funkar över förväntan och hon ligger tryggt trots springande barn och flygande bollar.

Joel släpade sig upp i morse med typiska tonårsminer. 😉 Men efter några timmar i solen tinade han upp och har njutit lika mycket av dagen som vi andra. Det är skönt att vara tillsammans.

Kerstins lag vann inte ett dugg. Några mål blev det men de andra lagen var starkare i dag. Nästa gång kommer vi igen!

Kråka och jag avslutade fotbollscupen med ett uppletande. Jag vallade(i crocs på fötterna) en smal korridor 50 meter djup, lade ut 3 föremål. Kråka satt i bilen och såg mig gå iväg men inte direkt nån synretning. Hon gick ut så otroligt bra på två skick och plockade två föremål. Och jag är tidernas klantskalle som inte hade köttbullarna redo utan skickade en tredje gång medan G hämtade dem….då gick hon inte alls lika djupt utan segade runt lite. Jag gick ut i korridoren och skickade om, då hittade hon och det blev stor köttbullefest 😀 Fotbollscupande och uppletande har gjort flygmaskinen riktigt trött och nöjd nu, skööönt!

Om någon undrar varför inte Bacillen fick göra uppletande är det för att det kvittar honom fullständigt. Han brukar kuta ut i rutan, peka på ett föremål och ropa ”Här är den, DU kan hämta den!!” och sen gör han annat, dvs pinkar på närmsta stubbe…..

I dag har världens vackraste man och jag varit gifta i elva år. Jag fick en stor tulpanbukett i morse. Jag är en lycklig kvinna jag.

Hoppas lördagskvällen blir lika fin för Dig som den kommer att bli för mig. Grillning och ett gott glas rött.

Responses

  1. Det låter som ni haft en alldeles strålande dag! Vad duktig hon är Kerstin, härligt det måste vara med en så orädd tös. Att spela mot stora kan vara riktigt läskigt. Haha! Kan se den där crocs-vallningen framför mig. 🙂 Ha en superdupergo lördagkväll! Kramar och grattis till 11 år som gift!

  2. Ja man kan behöva lite uppmuntrande kommentarer när det går åt pipsvängen gång efter annan…
    Skojiga finfina namn på lammen! och grattis på bröllopsdagen 🙂

  3. Åh, så mysigt det låter som att ni har det!

    Tack för peppingen 🙂 Nej, de har inte röntgat mage, är det för att se om ngt har fastnat man ska göra det?
    Hon verkar dock, peppar peppar, lite bättre nu, fick typ 7 foderkulor imorse som fått stanna, och jag hoppas verkligen att det fortsätter så.

  4. Haha, jag skulle gjort precis som ni – skrattat åt alla som snubblade. Så mysigt ni verkar ha haft det och Kråka är så duktig!!! Hejja Kerstin som springer så fort!

  5. Stort grattis!

    Kul med avslappnade föräldrar på match, minns hur det var när VAnessa spelade fotboll, vissa är bara inte kloka.

  6. Låter snarare som ni är riktigt sunda ”fotbollsföräldrar” 🙂
    Duktig Kråka som klara all störning så fint!

  7. Jag vill bara tala om att jag har startat upp tjejsnack igen! Samma adress som innan, men lite enklare system! http://mlilja.net/tjejsnack/ Välkommen tillbaka om du vill! Kram Milo


Kommentera

Kategorier

