Skrivet av: bacillen | tisdag 21 april, 2009

Uppsättning av radioholken…*bilder*

Ja så kom han då, radiomannen. Tydligen får man ingen direkt utbildning i att följa varken karta eller muntlig vägbeskrivning när man utbildar(?) sig till radioman. Han hade oerhört svårt att hitta hit och det slutade med att G tog bilen och åkte och letade reda på honom….

Han hade, till min stora besvikelse, varken lurar eller mikrofon, utan hela prylen sändes genom en sketen mobiltelefon. Antiklimax ju 😉

G höll luren och snackade med studion medan vår radioman klättrade på stege och gjorde ett stort hallå av att vara på landet. Då ska man betänka att den här radiomannen utgår från Borås, inte världens största stad och inte tusen mil från oss utan ca 2.5 mil. 😉

Vi ska ändra läget på holken, den ska högre upp och närmare den redan befintliga och upptagna holken. Radiomannen nådde dock inte så långt så det fick bli så länge…

Här är den fina holken i närbild.

Undrar vad för modernt fågelpar som vill häcka i den??

Responses

  1. Äntligen! Bilder!

    Och jag förstår inte att du kan ha missat att Borås är en världsmetropol?! 😀

    (Nu blir jag väl snart spärrad som spammare med alla mina kommentarer…)

    • jo borås är verkligen en storstad…världens mittpunkt 😉

  2. Hehe, vem har designat den?

    • Nåra tjejer på radio sjuhärad tror jag….typ 😀

  3. Hihi, vilket galet äventyr! Helt absurt faktiskt! Ni är så underbart crazy! Kram!

    • we aim to please 😀

  4. Vilken snygg en!

  5. haha vilken Holk! måste bli ett hippt fågelpar som kommer holka i den! Trist att han inte hade ”riktiga” radiogrejjor med sig.
    Ska lyssna på ljudfilen sen när jag smält i mig en halv pizza.

  6. Uhm, det var en fin holk. Hehe! Men det var ju rätt kasst det där inslaget, det handlade mest om att Töllsjö ligger ”baki världen” som vi säger och typ noll fokus på holken ju. Trist, men det var ett kul inslag i er vardag kan jag tro! 🙂

  7. Det första jag tänker på är va äcklig den kommer se ut efter ett tag om ni får många som bor i den och väder och vind som påverkar den 😀 . Eller så rycker de i det och använder tyget som bomaterial 😀 . Sätt den inte för nära den andra bara, för då kommer det troligen ingen fågelmamma och fågelpappa att flytta in i den.

    Tråkigt att det inte var ”riktig radio” 😉 .

  8. Eh… den var ju…snygg 😉

    Läger-PM:et är visst inte helt klart ännu.


Kommentera

Kategorier

