Skrivet av: bacillen | fredag 10 april, 2009

Vad säger man om…

…en ungdomsförening(12-16år) som har övernattning med filmvisning och visar skräckfilmer(SAW bl.a) så att de som inte törs se eller inte får se måste säga det och gå ifrån? Vad säger man sen när ledarna försvarar det med att de förlorar de äldre ungdomarna om de inte går deras vilja tillmötes?

…att någon ställer ut en korg vägen i närheten i en kurva för att de anser att en del kör för fort där? Och att de sen ringer hem till den som krockat lite med korgen och förklarar att det var för att ge en tankeställare… Ja, men kan ju också vända sig direkt till den man menar och säga vad man tycker. Jag vet inte om budskapet gick hem. Kanske väckte det lite irritation bara? Å andra sidan vill väl ingen krocka med ett barn som leker på vägen trots att det finns oändligt med övrigt utrymme?

Responses

  1. Ja vadd säger man … senaste SAW filmen har absolut 18 årsgräns här i Norge, man kommer inte ens in i biosalarna om man har sina föräldrar med sig och på filmrullarna som ankommer hit till bion som jag jobbar på sitter det varningsmärken påklistrade som det står ADVARSEL! på med stora röda bokstäver … jisses så förbannad jag hade blivit om den där vidriga filmen viasdes för mina barn !!!!

    ( Det är INTE vanligt med sådana varningstexter eller 18 års gränser)

    Hoppas du får en bra påsk iallafall ( jag jobbar bort min den här gången medans resten av familjen njuter av att ha påskledigt *suck*)


Kommentera

Kategorier

