Skrivet av: bacillen | torsdag 2 april, 2009

DiLeva-utomjordlingen

Jag var på……..vet inte vad jag ska kalla det……….. Det inleddes med att en man kom ut på scenen och sa ”det ni nu ska få uppleva är inte en konsert, det är heller ingen föreläsning, inget uppträde, det är heller ingen cirkus. Det ni ska få uppleva, mina damer och herrar, är TOMAS DILEVA!!!

Som tonåring lyssnade jag mycket på Dileva, och faccinerades. Av musiken, av texterna och av den märklige mannen.

Han faccinerar fortfarande! Mycket!

Musiken är fångande, texterna är vackra. Och mannen…han har en utstrålning bortom det jordiska. Och ja, han påstår ju att han är från en annan planet, en ”utomjordling”

Fantastisk låt! En verkligt gripande video.

Vackraste jag vet!

Min favorit från längesen.

Den här klassikern inledde han kvällen med.


Responses

  1. Låter som om det var en toppenkonsert!

    Haha, du får inte vara så uppmärksam 😉 Jag hade gärna velat slappa så, idag har jag dock varit i skolan hela dagen istället. Imorgon bitti ska jag slappa nu när det inte blev någon träning, det ska bli jätteskönt.

    Vi skulle inte träna, sen frågade husse om vi skulle gå en sväng så då blev det visst lite, lite sökträning… Annars slappar vi ,-) Hundarna har fått tre mål mat i matskålarna på två dagar, och det är lite ovanligt. Hon fick väldigt fin fart i söket idag! Greppet har följt med ut ganska bra, det jag måste träna lite mer på just nu är avlämningarna (igen…)

  2. Härligt med en bra upplevelse! Både sambon och jag fastnade för Vad är frihet. Är låten från en film eller har han använt Tuva Novotny ändå, vet du?


Kommentera

Kategorier

