Skrivet av: bacillen | söndag 8 mars, 2009

Skön helg…

…med lagom mycket pyssel.
Ridhusbesöket med ponny och lilla K i fredags gick väldigt fint. Vi tränade övergångar skritt-trav och en hel del halter. Kerstin fick rida slalom runt koner i kort trav. Hennes sits är så fin i den nedsuttna traven nu. Ponnyn var också duktig så klart!
Planen var att jag skulle galoppera henne i lina efteråt, men tyvärr kom det ett annat ekipage till ridhuset och vi fick ändra planen. I början av veckan ska jag gå till ridhuset och galoppera mera. Kanske också försöka få till lite bra filmning.

Hemma har vi städat hos både får och höns, lite vårfint. Hoppas våren fattar vinken! 😀 Vi har hämtat hem halm också, nu har vi så det räcker ett bra tag.
Jag var även duktig och städade ordentligt hemma inne, det var lite eftersatt så det var skönt att få ordning!

I dag har vi gått en ponnypromenad i snöfallet. Inte mysigt! Jo lite då..men inte på grund av vädret iaf. Flisan var kanon hela tiden, inget busande utan skrittade fint utan hets. Skönt!

Jag har hämtat mamma på sjukhuset i Gbg. Hon är trött men vid gott mod. Hon stannar här i några dar, det känns bra.

Japp, det har varit en helt okej helg.

Responses

  1. Du har en award i min blogg 🙂

  2. Gött när man kan känna sig nöjd med sin helg…! Tack för samtal, alltid lika välkommet!

  3. Skönt att allt gick bra med operationen, hoppas nu den gör nytta.
    Du har en award i min blogg med, du förtjänar flera 😉


Kommentera

Kategorier

