Skrivet av: bacillen | måndag 2 mars, 2009

helgblogg

I går blev en lång dag. Vaknade utvilad och åkte för att träna med klickergänget. Kråka och jag tränade framförgående. Himmel vad det körde ihop sig! Kråka började både gå rejält snett och tvärnita och kasta sig runt efter ca tre meter…. Efter massa försök och dito huvudbry fick jag förstärkt att hon i alla fall gick rakt ca 4 meter. Då slutade vi.

Så tränade vi ställande under gång. Sist i ridhuset lyckades jag om inte förstöra så åtminstone försämra kråkas reaktioner på kommandot. Därför var det ju läge att bara köra frivilligt nu. Det gick riktigt bra! Kråka stannar ganska fort och har bättre och bättre stadga.

Vi gjorde platsliggning i grupp också. Vi lyckades med två felfria 30 sekunderspass och det känns riktigt bra. Efter det pressade jag en gång till med fel som reslutat. Jag felade henne och fick det rätt, efter det tränade jag återgångar och uppsitt några gånger.

Vi slutade träningsdejten med avslappning, fika och tjöt. Kråka var med, satt relativt nära de andra hundarna och var alldeles nöjd och snäll med det. Skönt!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Så handlade jag korv och bröd och annat och for och letade efter familjen. De hade träffat H&M och begivit sig till en sjö för lek, pimpelfiske och mys i senvintersolen.

Jag hittade dem till slut och det byggdes eldstad och grillades korv. Maken vill nog gärna att jag nämner att tändvätska, tidningspapper och sånt är för amatörer. Nä ska det va ska det va med eldstål och fnöske, så det så 😉 😀

Det blir en bra liten eld.

Sokzy, gammal och grå. Fortfarande ganska pigg och tyvärr fortfarande högt hatad av Kråka.

Hål i isen. Så himla mycket pimplande tror jag inte att det blev, det blev mest lek…

Kråka och jag.

Bacillen höll på att frysa ihjäl när han envisades med att plocka upp isbitar ur hålet Joel högg. Han höll på i evigheter och var så stolt varje gång en stor bit is kom upp. Sen direkt ner i hålet igen för att ta upp en ny.

Min köttbulle!!

Nu har jag dig!

De kunde stå stilla och posera också, de två huliganerna.

Jättefin eftermiddag i solen, ända tills den(solen alltså)försvann i ett lågt moln och det blev iskallt.

Kvällen tillbringade vi hos H&M med suchi och melodifestival.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

I dag är en annan dag.

Vi har gått en mysig men halkig ponnypromenad. Flisan var snäll ponny i dag, busade ingenting. Jag passade på att belöna det fina uppförandet med pellets 😉 Godisautomat jajamensan! 😀 Jag tycker så mycket om ponnypromenaderna! Hundarna är med och njuter och i dag följde G med, då blir det ännu bättre. Nu är våren på väg och promenaderna blir mer och mer njutbara.

I eftermiddag har vi bowlat med familjen L/K. En toppenaktivitet och ett toppeninitiativ M!!

Nu är det kväll. Och helgen är slut.

Responses

  1. Men … lilla frusna Bacillen?! Tydligen har vi alla våra livsuppgifter som bara måste utföras, oavsett vilka umbäranden det innebär. 😉

  2. Tackar 🙂 Ibland är lilla fluffet riktigt duktig. Hehe
    Ni ser ut att ha haft det supermysigt ju!

    Förresten, färskfoder är svårt att få tag på här + att jag har liten frys och Fox väldigt känslig mage… Så därför fryser vi nu och ser om det hjälper.

  3. En riktig helgblogg:) Både lördagen och söndagen var trevliga! Tack för sällskap!
    Vad fina du och Kråka är på kortet tillsammans!
    kramar

  4. Vad avundsjuk jag blir på er pimpelutflykt 🙂 Det är ändå något speciellt med att vara vid en sjö på vintern även fast det inte blir såå mycket pimplande. Sokzy var riktig stilig, vad är det för ras?
    Självklart är de andra vovvsingarna riktigt fina med, men jag tycker äldre hundar är så charmiga med sina gråa nosar 🙂
    Ha det bra!

  5. Vilken härlig helg ni verkar ha haft 🙂
    Låter som din och min man har vissa likheter…… *fniss*
    Tack för förklaringen, tror jag förstår.

  6. Vilken härlig helg och det ser nästan ut som om ni har vår på gång. Jag håller med G, tändvätska är för ammatörer, något jag vägrar befatta mig med.

  7. Ja! Familj på is är härligt! 😀
    Fina bilder som vanligt och ni ser ut att ha haft det jättemysigt ni också 🙂

    Kram!


Kommentera

Kategorier

