Skrivet av: bacillen | fredag 20 februari, 2009

Disco och Kråkplats

Min fredagskväll så här långt har jag tillbringat på skoldisco. Det är sonens klass som arrangerar och det föll så klart på oss föräldrar att rodda med godisförsäljning och vakteri. Rätt kul faktiskt, att se de små glada och stolliga barnen dansa. 🙂

Maken fick inte va på skoldisco. Han fick åka till jourcentralen med en ond tumme, ett nagelband som gone bad. Det visade sig, har jag just fått reda på telefonledes, vara blodförgiftning och ska nu behandlas med en hästkur antibiotika. Oj!

Vi har hunnit med lite kvällsträning nu. Platsliggning för kvällsmaten. 1 min+ 3 min + 4 min. Asbra! Åsså en å annan snurr också, bara för att det ser så kul ut! Baci förresten klarade kvarsittning med huvudet på sned i 3 minuter…nån sorts rekord för honom tror jag!

I morgon ska Kerstin och jag till scandinavium och kolla på hästhoppning! Så nu jag ska baka en kaka att ha med.

Sov sött!

Responses

  1. Hej på er! Äntligen har jag fått kliva tillbaka in i dataträsket igen. 🙂 Vad duktiga ni är med träningen, måste ta en dag när det kanske försvunnit lite på marken ihop ju. Bosse och jag tränade rutan idag och som du vet så kan små hundar börjar försvinna mer och mer om det snöar en del. 🙂 Kramar om så länge!

  2. Åh – blir avis på ert Scandinavium-besök…….
    Var där ett par år i rad på 80-talet, det var SÅ ROLIGT 🙂
    Ha en kanonhelg!

  3. Har efter åtta år kommit på att jag skall lära Fizen skall, så nu kan hon det. Hur lär man in hib? Måste ju gå även på terriers? Får bli nästa utmaning med klickern. Kram

  4. Krya på dig, G, och ta det lugnt ett tag, såna där saker kan vara elaka mot kroppen!
    Vi vill läsa om och se bilder från hästdagen på Scandinavium!!!

  5. Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta. Hoppas G kryar på sig snart. Avis på Scandinavienbesöket. Hoppas ni hade en bra dag och fick se duktiga, vackra hästar.
    Kram

  6. Tack för grattiset. Ja det är inte lätt att tävla med godis över hela marken!! 😉
    Skoldisco.. det väcker en del minnen. hehe

  7. Jag vet inte var jag ska hitta kraften till nya tag bara. 😦

  8. Ja barnen växer , äldsta dottern här i huset har pluttiga 2 cm kvar så har hon växt om mamman sin :-O

    hoppas blodförgiftningen gav sig , det lät verkligen inte roligt!

    Hur får du föresten bacilen att sitta med huvudet på sniskan i hela 3 minuter ??


Kommentera

Kategorier

