Skrivet av: bacillen | torsdag 19 februari, 2009

Fin häst och knasig Bacill

I går åkte jag till Lidköping och hem till min syssling Anna. Hon har dressyrhästar som jag fullkomligt avgudar, särskilt när jag får vara med och grejja med dem. 🙂

Anna var på kvällen med på en clinic för Peter Markne och Per Sandgard. De är tydligen höjdare inom hästvärlden och det var så klart en riktig chans att få en liten lektion för dem…trots att det även var inför stor publik.

Jag var med framförallt för att jag tycker det är så rackarns kul men också för att hjälpa till lite, både med häst och med foto och film.

Fotandet sket sig på direkten, det blir inga bra bilder inne i ett ridhus. Min kamera,mina objektiv och troligen framförallt min fotoskicklighet klarar i alla fall inte det. Filmade gjorde jag en del, men tyvärr var batteriet kasst så det blev ganska begränsat.

Det var kul att se de vackra hästarna och de duktiga ryttarna. Min Anna har verkligen blivit jätteduktig!

När ridandet var klart, fina dressyrhästens knoppar urtagna och alla hästarna nattade drack vi några glas vin, åt god mat och hade det mysigt. Tyvärr skulle Anna upp tidigt följande morgon så kvällen kunde inte bli sen.

På morgonen hjälpte jag till med hästutsläpp innan jag åkte hem, all medans snön vräkte ner.

Anna och Nappe i en öppna

Det är en så fin häst. Alla Annas hästar är fina och trevliga men Nappe är speciell. Han är så skön att vara nära. Därtill är han väldigt skötsam och väluppfostrad.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Hundarna fick vara hemma och passa resten av familjen. Kråka stajlade med två minuters platsliggande i köket 😀 Återigen söt husse som tränar hund 😉

Även idag har hon legat fint. 1 min+ 2 min+ 3 min. Helt felfritt och stadigt.

Bacillen är hysteriskt kul. Han har fattat att något är i görningen när Kråka ska ligga plats för sin kvällsmat. Trots att Baci redan glufsat i sig sin mat fattar han att det gäller att vara stilla och han engagerar sig helhjärtat i övningen. Han tror att det gäller att vara stilla från och med då jag lägger Kråka ner och i vilken position han än må vara. 😀 Vilket innebär att han kan bli stående mitt i steget eller böjd som en ostbåge nästan hela platsliggningen! Han brukar nämligen inte härda ut utan börjar röra sig i slow motion. Sedan när jag säger varsågod till Kråka studsar han till och ser väldigt förvånad ut…undrar om han är i trans eller så…?? 😀 Knashund! Han är en bra störning för det är ju när det inte hänt något på en lång stund och sedan kommer störning som vi behöver träna på. 😉

Vi tränar ”runt” också. Kraxet har inte fortsatt skilja lika bra på de olika kommandona, förra passet var nog mest tur! Men vi fortsätter träna och har väldigt skoj!

God natt.

Responses

  1. Ha, ha. Jag kan se en svart ostbåge på golvet med ett spänt uttryck i ansiktet. 🙂 Du har så härliga beskrivningar.
    Kram

  2. Ja hästen så verkligen fin ut. Fnittrade lite då du berättade om Bacillen, han är störtskön! Håller med Harriet, du beskriver så bra!

  3. Hästarna ser verkligen vackra ut!
    Bacillen borde alltid belönas bara för att vara söt*ler*
    Ha en skön helg! kram

  4. Bacill är ju bara för härlig. Håller med MAria att Bacillen absolut ska belönas för att vara söt. Kul att det går så bra med platsliggningen. Underbart med de vackra hästarna också, lyckos dig!
    Ha en bra helg!
    KRam

  5. Alltså, det där med Baci vill jag verkligen se. Världens sötaste hundherre!

  6. Underbara Basilusk!
    Jag kan se honom framför mig! Både Fizen och jag saknar honom. För att inte tala om Tobbe, han säger fortfarande att han skall ha en heeler när han blir vuxen!

  7. I love your site!

    _____________________
    Experiencing a slow PC recently? Fix it now!

  8. Tja Annakarin.

    schyst att du tog väl hand om häst och ryttare på cliniken. Jag hade fullt upp med att uppräthålla lag och ordning. (typ).

    Sillen kanske inte bara är hemsk och hårig trotts allt…

    // Gustav


Kommentera

Kategorier

