Skrivet av: bacillen | tisdag 17 februari, 2009

Måndagsträning

Med mitt hjälpekipage har det hänt grejor. Hunden söker arbete och den vill dessutom samarbeta om leksakerna! Roligt!!

Efter den träningen åkte hundarna och jag till Maria och Hera. Fick först en värmande kopp te, sedan for vi till en grusplan för lite lydnadsträning.

Vi tränade inkallning och farten var fin. I det fria följet fokuserade jag på högersvängar. I apporteringen tjuvstartade kråka flera gånger så M ställde sig lämpligt för att kunna ta den om hon gjorde det igen…då blev det inget tjuvande 😉 Farten in behöver jag träna separat på litegrann, hon travar ibland.

Vi avslutade med en platsliggning. Jag fick fela henne och börja om ett par gånger då hon lyfte på hakan. Men jag tror ändå att hon får större och större förståelse för vad som gäller.

Tillbaka i Marias hus blev det god lunch och massa prat som vanligt. En väldigt skön eftermiddag. Tack!

Nu har jag just sett sista delen av filmen Konungens återkomst. Det är min absoluta favoritfilm tror jag. Jag och Joel såg de andra delarna under lovet men just slutet lyckades jag missa. Nu har jag som vanligt snyftat mig igenom den. Vilken saga!!

Just det ja! Kråka kan nu snurra framför mig! Oavsett var jag står, inne i alla fall. Jag har börjat sätta kommando ”runt” på det, och det funkade att skilja på sitt, ligg och runt. Det är raskt marscherat tycker jag! En kul detalj är att hon snurrar upp till tre varv innan klick/belöning.

Min träningsplan för veckan är att träna fart -I inkallning och i apportering. Jag tänker höja hennes aktivitet ordentligt med rolig lek och på så sätt få en högre fart, plus så klart asbra belöning efteråt! 😀 Det blir kul träning! Framförgåendet ska vi också fila på. Dela upp bättre i delmoment och träna var för sig.

Responses

  1. Lyckad, rolig träning och trevligt sällskap, det är aldrig fel!

  2. Duktigt Krax och duktig matte 🙂

  3. Det var roligt att ni kom!
    Det blev bra men kort träning.
    kramar

  4. Instämmer när det gäller filmen!
    Går normalt inte på bio så ofta men när Sagan om Ringen sattes upp gick till och med jag 🙂
    Även om jag hade lite åsikter om vissa delar som var lite väl omgjord från böckerna så var alla tre delarna bara SÅ BRA!!

  5. Va kul att din elev gör framsteg, måste kännas kul. Och vilka farmsteg ni gör i egen träning, när ska ni tävla???

  6. Du är utmanad. 🙂


Kommentera

Kategorier

