Skrivet av: bacillen | söndag 15 februari, 2009

Sportlovssöndag

Sista dagen på sportlovet krävde att vi verkligen vintersportade. Vi packade pulkorna med skridskor, termosar och sittunderlag och promenerade ner till Tranetjärn, en söt liten sjö mitt i skogen en kilometer från oss.

Jag åker inte skridskor, jag slår i hjäl mig då. Dessutom skälver isen när jag faller 😉 Men jag går och leker gärna på isen(om den är tjock), och när det är som idag, att isen är täckt av lite snö och därmed inte hal är det perfekt.

Barnen och pappan åker däremot, massor och snabbt.

Hundarna åker inte heller, de springer. Massor och snabbt de också.

Jag hade kameran med och det blev många fina bilder. Det trökiga är ju när man trycker av några hundra bilder att man måste ta rätt på dem när man kommer hem…

…när man kommer hem ja…Våra ungar var inte nöjda med utevistelsen på tre timmar utan stannade ute och tog pulkorna till pulkabacken en bit bort. Där lekte de i ytterligare två timmar. Hurtigt!

Jag och maken lindade, efter att ha tänt i spisen, in oss i varsin filt och njöt av lugnet och av känslan i kroppen man får efter några timmars vintersportande.

Här är iaf några bilder från i dag.

Familjen. Bacillen samarbetar som vanligt inte, men annars är vi allt ganska fina.

Glada sportlovsfirande skridskobarn

Kråka tränar på hakan i isen.

Närbild på hakan i isen.

Och sen, bollbelöning!!

Vi fick till rätt fin träning där på isen. En del fritt följ med lite bra halter. Och framförgående där tempot börjar kännas bra, mycket kvar dock, flera delar….

Hockeyhundar. Kolla Bacillens flyg!

Joel rejsade i kapp med Kråka på isen….gissa vem som vann…..

Bacillen rejsade med sig själv mest…. Jag är rätt nöjd med att för en gångs skull fånga honom på bild, skarpt är det också. 😀

Mest av allt lekte vi på isen…det vill säga, hundarna sprang och jag hivade i väg bollen då och då! 😉

Boll, du ska dö!

Haha! Jag är mycket snabbare än den där kråkfågeln! Omkörning på utsidan när hon minst anar det!

Så, nu har vi lekt i snön. Kan det bli vår snart? 😉

Responses

  1. Vad mycket fina bilder! Såg ut att vara en skön, rolig och fin dag ute i snön 🙂

  2. Härlig dag ni verkar ha haft!

  3. Så underbart härligt det ser ut på alla korten 🙂
    Det sista på Bacillen och Kråka är bara så häftigt!
    Den här helgen har verkligen varit en perfekt vinterhelg då vi även haft SOL! Så jag instämmer med dig – nu är vi redo för våren 😉

  4. Så fina bilder. Den på Bacis rumpa och hoppig Kråka är helt fantastisk. Ja, de är fina allihop, och gillar familjebilden jättemycket.
    Vilken härlig dag!

  5. Jättefina bilder. Sådana där mysiga familjeporträtt är ju helsköna att titta tillbaka på. Då minns man förmodligen vintern som en trevlig årstid och glömmer av det kalla och blaskiga. 😉
    Fartbilden på Bacillen är också verkligen klockren både i kvalitet och i känsla, sådana är svåra att få till.
    Tänker på din mamma, hoppas hon kryar på sig!

  6. Vilken underbar dag ni verkar ha haft! Mysigt att kura ihop under en filt efter sådant sportande. Toppenfina bilder!

  7. Fina goa´ni! Och vilka underbara bilder!

  8. Jäkligt snygg flygbacill du fick till där! 😉

  9. Va glad jag blev av att titta in i din blogg idag. Eran härliga dag smittar av sig. Jättefina bilder blev det också.
    Kramar

  10. Vilket fint familjekort! Ni verkar ha haft en underbar dag, jag är lite avundsjuk 🙂 .


Kommentera

Kategorier

