Skrivet av: bacillen | måndag 2 februari, 2009

lite nöjd ändå…

I dag har jag varit låg.

En vän frågade om det var nåt särskilt som hänt och jag svarade nekande. Nu i kväll kom jag på att det är det visst. Inget allvarligt utan bara en saknad och sorg som gjorde sig ordentligt påmind under helgen…

När man kommer på varför man är låg känns det genast lite bättre.

Tack Vännen för att du fick mig att tänka till!

Solen har lyst och jag har mest suttit inne och kikat ut på den…

Men jag har också tränat min Kråkhund lite.

Hakan i backen går stadigt framåt. Hon är superduktig! I kväll har hon legat plats för sin kvällsmat uppdelad på sex delar. Vi är uppe i ca 45 sekunder och det känns väldigt bra. Jag vet inte om det är fort framåt, men jag började ju i fredags…?

Vi tränar snurra runt också, det går inte lika fort framåt som hakan i backen…men med mera smart belöningsplacering och smartare kriterier så lossar det nog också.

En hel del stegförflyttningar och högersvängar har jag förstärkt, det tycker vi är rolig träning, Kråkan och jag 🙂

I morgon ska vi träffa Maria och Hera på klubben. Ser fram emot det!

Responses

  1. Hoppas du mår bättre idag, alla dagar kan inte vara på topp. Idag är det min tur at känna sig låg, jag vet varför och ett beslut håller på att formas i mitt huvud. Kanske luftar med dig sen om det är ok.

    Va bra det går med träningen, ni tränar på precis samma saker som vi, nu blir jag sporrad.

    Hihi den där tävlingen, Freddie är faktiskt med på en bild till, jag skulle kanske utlysa en tävling i tävlingen 🙂

    Kram

  2. Skriver som ovanstående. Man kan inte alltid vara på topp. Ibland är det nog precis som du säger bra att komma till insikt om vad det är som gör att man känner sig låg för att sedan kunna släppa det. Du verkar ju vara en insiktsfull och klok människa och kanske behöver man ha sina låga dagar för att sedan kunna känna full livslust igen.
    Är impad av all er lydnadsträning. Önskar jag var lika motiverad men här är det dött på den fronten.
    Ha en fin vecka!

  3. Kram vännen!

  4. Ni är så duktiga! Vad flitig du är som jobbar med hakan i backen. Ju mer du skriver om era framsteg ju mer inspirerad blir jag att testa.

    Vår träning skulle nog må bra av lite svårare utmaningar och mer stadgeövningar, jag har fokuserat lite väl mycket på lek och att få igång Villgott, jag kanske skulle testa att göra tvärt om?

    Kul att ni har blivit ett ”lokalt” gäng som tränar ihop – det är guld värt!

    Sköt om dig och ha det så bra!

  5. Bra gjort av dig att komma på vad det var som fick dig ur gängorna!
    Hakan-i-backen-träningen såg kanon ut idag. Jag tror det kommer bli kanon till platsliggningen!
    kram kram

  6. Nu provar jag….


Kommentera

Kategorier

