Skrivet av: bacillen | lördag 31 januari, 2009

Lek, träning och hakan i backen

I dag har vi klubbat oss igen. Ny klubb. Kråka var glad och bra som vanligt.

Vi har lekt och lekt och lekt!

I början var det lite svårt att vara nära Ida och Bosse när de lekte vilt, men efter liten stund gick det kanon att koncentrera sig på mattes roliga lek i stället. Andra hundar och människor på håll var inga som helst svårigheter, roligt att hon känns såpass störningssäker.

Bra fritt följ, bra nedlägganden och bra signalförståelse på före och ligg.

Sen ännu mera lek och lek! 😀

Det var korning på klubben och på grund av det blev det inte lika mycket träning som jag planerat. Men det som blev var bra så jag är nöjd och glad.

Efter träningen skjutsade jag hem Bosse och Ida. De har byggt nytt hus och jeeez vad fint! Rätt stor skillnad på sprillans nytt och litet rött….

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Här hemma har vi börjat med en ny grej.

Platsliggning med hakan i backen. Jag har inte ansett det nödvändigt tidigare men en vän med utåtriktad och reaktiv hund(som Kråka 😉 ) övertalade mig och sa att hennes hunds platsliggningar blivit så lugna och trygga sedan hunden fått börja koncentrera sig på hakan i backen.

Jag började i går med två korta pass och vi har kommit så långt att hakan åker ner nån kort sekund. Bra och kul träning. Jag har en plan i huvudet…kanske borde jag skriva ner den…. 😉

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

I kväll har H&M varit här och rockat singstar. Jag är hes nu. G och jag är kungar! 😀

Responses

  1. Duktig matte och duktig Kråka!
    Vad kul med träning på ny klubb.
    Och det där med hakan i backen har vi också nosat på, sas, tror att vi ska ta tag i det igen faktiskt…
    Kram!

  2. Tack för dejten! Jag trodde först att du hade ramlat och slagit hakan i backen eller nå´t….Den träningen låter spännande. Skall bli intressant att få se resultatet.
    kram

  3. Kul med ny klubb, ni är duktiga på det. Jag tänker också införa hakan i backen på Freddie. Sabina får ligga och speja. Ska bli kul att läsa hur er träning fortskrider.

  4. Jag var i Alingsås igår tillsammans med instruktörskollegor från Lidköping och lyssnade bla till Kenth Svartberg när han visade film på en underbar bc-kille som de just tränade lägga ner huvud i backen med. Vilken underbar föreläsare och supersöt hund. Vill Ha!!!!!!(Hunden alltså)

  5. Härligt att träningen går bra!!
    Den där grejen med att kunna leka men MASSOR av störning har jag ”snott” av dig och kör på Elton också 🙂


Kommentera

Kategorier

