Skrivet av: bacillen | onsdag 14 januari, 2009

Lottas utmaning

Lotta har utmanat mig

Regler: Länka till den som utmanat dig/där du hittade listan, svara på frågorna, och (om du vill) utmana fem andra bloggare! Det kan också vara lämpligt att meddela dem att de är utmanade.

Tre yrken du drömde om när du var yngre?

  1. Präst
  2. Veterinär
  3. Djursjukvårdare (och det är jag ju snart!)

Tre yrken du skulle vilja prova på?

  1. Författare (men hur får man ner all fantasi på pränt?)
  2. lastbilschaufför (och jag skulle bli en så bra sådan!! Om man bara inte behövde kunna backa de där åbäkena till lastbilar..)
  3. Fotograf

Tre yrken du inte skulle vilja ha?

  1. Psykolog (som om jag inte har nog med mina egna garderobsspöken)
  2. Tandläkare (men jösses, rota i folks äckliga tänder, men det är väl tur att det finns dom som vill. Håller med lotta här)
  3. Revisor/ekonom (siffror och jag – nä, ingen bra kombination. Håller med Lotta igen, med tillägget: och fy så gräsligt trist )

Tre språk du skulle vilja kunna?

  1. Spanska (läst i skolan, men allt för kort…)
  2. Franska (läst längre i skolan, borde minnas ju…)
  3. Italienska (vackert)

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?

  1. USA, vill så gärna till Alaska och titta på stora björnar
  2. Australien, jag vill(också) krama en koala
  3. Galapagosöarna, till vilket land hör det då?

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?

  1. Boden
  2. Åre
  3. treriksröset

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?

  1. Öland
  2. Bohuslän
  3. Värmland

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?

  1. Norrland
  2. Värmland
  3. Uppsala

Tre talanger du önskar att du hade?

  1. Hålla ordning
  2. Snickra
  3. Spela gitarr

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?

  1. Cola
  2. Ägg
  3. Ketchup

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft? (Endast för hundmänniskor eller wanna be’s.)

  1. Jaktlabrador
  2. Kelpie
  3. Riesen

Tre “saker” du önskar att du var bättre på än vad du redan är?

  1. Att träna hund
  2. Att “mingla”. Att ta kontakt med och prata obehindrat med främmande människor
  3. Fotografering

Tre (icke hundrelaterade) “ämnen” du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?

  1. Fotografering/Photoshop
  2. Jägarskola
  3. Nåt språk

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- “över”?

  1. Betala klickertränarkursen
  2. Ett fast objektiv till kameran
  3. Ett telezoomobjektiv till kameran

Jag utmanar: Tina, Maria, Madelen, och Harriet

Responses

  1. Haha… ja det var ganska många ”rätt” där. Men medan du har en klar dragning norrut så drar jag söderut. 🙂 Och vad det gäller författandet är mitt problem det omvända; om jag bara hade fantasin skulle jag nog få ner det på pränt.

  2. Galapagos hör till Ecuador.

    Men Boden? Klart, det finns ju bra saker med Boden också. Personer som bor där, det är nära till Luleå och Piteå, och är man intresserad av relativt modern militärhistoria är det ju som Disneyland:-)

  3. Jag har antagit utmaningen 🙂

  4. Arboc, Aha, Ecuador…tack!!
    Och tänk att jag nog visste vem som skulle ifrågasätta mitt val av Boden 😉 Jag vet också vem som troligen förstår varför jag vill dit 😀
    Men för att trösta så finns det fler ställen där norröver jag kan tänka mig att besöka 😉

  5. Skönt att man kan copy/pasta ganska mycket 😉 Svarar på utmaningen imorn.

  6. W5 heter dom. Ligger i små lådor om 50 i varje.
    Vad jag har förstått så har inte alla Lidl dom iaf inte i Sthlm. Här har vi inte ens Lidl :p


Kommentera

Kategorier

