Skrivet av: bacillen | torsdag 1 januari, 2009

2008 i bilder

Jag har valt ut bilder från 2008. Åh vad svårt det var att välja. Kan så klart inte visa alla jag tycker om, eller bilder från allt vi gjort, men här kommer ett litet urval från vårt år.

Januari jag njuter av min lilla ponny Bianca. Vi kör mycket, provar till och med att dra ved med henne. Kerstin rider bättre och bättre men kämpar med den envisa lilla märren.


Februari. Jag börjar på djursjukhuset


Mars Kråka fyller två år.


Kurs för Tomas och Fanny. Ett gött gäng klickertränare bor hos oss över helgen. Vilka fina vänner jag lär känna!


Kerstin fyller 7 år och firar med ett övernattningskalas för bästa vännerna.


April. Joel fyller 12 år. Vi övernattar i vindskydd med Magnus och Helena. Vaknar upp med blötsnö på kuddarna. Tårta smakar gott i friska luften.


Vi firar tioårig bröllopsdag. Åker till London med David och Margareta.


Maj. Utflykt i bokskogen.


Klickerträff på Tånga hed med härliga människor och hundar från klickerforum. Fler vänskaper tar sin början. Jag har under året förundrats flera gånger över att jag fått lära känna dessa härliga människor.


Kerstin träffar Fly.


Juni Skolavslutning med Joel i kompbandet.


Familjeträff hemma hos svärmor och prosten.


Jag fyller år och firar med jordgubbstårta.


Juli Vi köper Fly, vår första egna häst.


Fårskallarna flyttar hem. Stängsling var kul och jobbigt. Vår bagge Johan Gutenberg var liten i somras, nu är han grövre och vet hur man kurtiserar damerna.


Familjen Johansson var på besök, Pelle och Kerstin busade och hade mysigt.


Augusti Sommarens härligaste dag tillbringade vi med Anna och Gustav på båten Ulla i Vänern. Kråka badade lika mycket som jag, och det vill inte säga lite.


Vi skrapar och målar huset. Så fint det blev!


September Flisan är halt och vi kör till djursjukhuset. Jag kör med transport för första gången. När veterinären undersökte henne haltade hon inte längre…snopet men skönt med en ohalt häst.


Oktober Kerstin byter frisyr till kortkort. Kommentarerna är många om likheten mellan henne och brorsan.


November G fyller år. Dessutom fyller Judit 30 och vi åker på en rolig fest! Mina fötter behövde dagar för att återhämta sig från allt dansande.


December Vi firar jul i tranum hos min syster och hennes make. Tomten hittade dit, hängde paket i träden och välte lampa över Kråkan. Kråka fick spår och upplet i julklapp, hon var som vanligt superduktig!


Vi firar nyåret med familjen Johansson. Kerstin och jag partajar ordentligt!

Responses

  1. Vad roligt att se ert år i bilder!Kanske gör en sån också om energin finns.Gott nytt år på er också!

  2. Kul grej att visa året i bilder 🙂
    Gillar bilden på lilla K i oktober – hon har så härlig blick!
    Hoppas ni får ett bra 2009.

  3. Vilken toppenidé med året i bilder. Nu blir jag sugen på att göra det, också 😉 Härlig bild på Freddie föresten.

  4. Oj, vilket år ni fick! Hur ska ni toppa detta?! 😉

  5. Vilka härliga bilder från året som gått! Jag gjorde något liknande för ett år sedan också och hade gärna gjort det igen men hösten har ju varit så mörk här så det finns nästan inga bilder att visa. Men nu blev jag inspirerad att i alla fall kolla igenom mina egna årsbilder.
    God fortsättning på det nya året! 🙂


Kommentera

Kategorier

