Skrivet av: bacillen | måndag 29 december, 2008

Mellandagsträning och hovslagare

I dag kom Maria och Hera hit, till min och Kråkas stora glädje! Vi begav oss ner till ridhuset i byn och tränade lite lydnad. Kråka var vild och glad och faktiskt väldigt fokuserad i den nya miljön. Hon ger sig helhjärtat in i lek med mig och det är en bra belöning. Ibland blir finliret lidande av att hon blir för het, jag släpper igenom fel position tex. men det filas på nu och kommer att bli bra. Vi jobbade en del med fria följet och det är så bra med någon som tittar och ser hur hon går. Jag tränade frivilliga ligg framför mig och under bakåtmarsch, det gick fint. En platsliggning med lagom störning av Maria och med mig på långt avstånd gick bra. Tyvärr kunde vi inte träna så länge som vi ville då ett hästekipage kom och ville in i ridhuset. Men träning där kändes bra och tål att upprepas.
Efter lite snabbfika hemma hos oss bar det iväg till stallet för att ta emot hovis. Lite pirrigt att höra vad han skulle säga om Flisans hov var det, men allt var så bra. Det har läkt fint tyckte han och jag kan minska ner på omvårdandet av den….skööönt att inte behöva kladda med tjära vareviga dag.
På eftermiddagen blev det skridskoåkning för hugade på en sjö i närheten. Jag halkade mest runt på gummistövlar, dels är jag paniskt rädd för att ramla och bryta mig, dels är jag rädd att isen brister… Barnen däremot njöt och åkte som skållade troll! 😀 Efter isåkningen väntade middag hemma hos M&H. Kanadagås fick vi, spännande!

Responses

  1. Lyx med ridhus!
    Önskar dig också ett riktigt gott nytt 2009, att du får vara friskt och får massor med bra hundträning.
    Kramisar!

  2. Jag är livrädd för isar och ger mig inte ut förrän det varit konstant -10° (minst) i ett par-tre månader. Med andra ord går jag aldrig ut på en is, åtminstone inte om den befinner sig på en sjö.

  3. Vad härligt att ha ett ridhus att träna i, det skulle jag också vilja ha………
    Skönt att lillhästens fötter börjar bli bättre 🙂
    Ha en härligt nyår!

  4. Vad härligt ni verkar ha det! Jag är inte vän med skridskor öht så jag ger mig inte ens ut på spolad is.

  5. Is ja …jag går stel som en pinne och gissa vad jag gör, jo trillar förståss :/

    Jättehärliga ponnybilder i förra inlägget, jag fick en aldrig så liten längtan efter ett litet russ igen 🙂 vad skönt att det blivit ordning på hoven !

  6. Vad skönt att det gått bra med hoven! Håller med en föregående talare: Lyx med ridhus! 😀
    Gulligt av dig att kolla på Huveröds nästa gång. Lotta/Karlssons matte ska kolla på MyDog oxå. Hittar hon där så hör jag av mig så behöver du inte kolla på Huveröds.
    Passar på att önska dig och hela din familj ett riktigt Gott Nytt År!!


Kommentera

Kategorier

