Skrivet av: bacillen | söndag 14 december, 2008

ont i nacken, adventssång samt ”fem minuter”

Jag har så jävulusiskt ont i nacken att det flimrar framför ögonen när jag rör mig fel.
Det började redan på tåget upp till stockholm i fredags. Resan var annars mysig. Vi checkade in på hotellet och åkte sedan till kontoret och festade. Kontor förresten, festfixarna hade verkligen lyckats gömma undan kontorslandskapet och skapat en jätteglittrig och fin festlokal. God, men annorlunda mat, rolig underhållning och rätt så mycket att dricka gjorde kvällen på det hela taget trevlig. Att jag fick tillbringa kvällen bland en miljard nördiga ingenjörer var ganska ok. 😉 Just ja, vi dansade som galningar också! Nacken skärpte sig när den fått…tillräckligt under västen…om man säger så 😉
Sedan på natten var det dock omöjligt att sova på grund av ontet, inget sätt fanns att ligga skönt.
Hela lördagen var likadan och följande natt likaså. I dag är det lite lite bättre.
Jag har i alla fall klarat av kvällens musikgudstjänst med kören. Solosång och duett och allt 🙂

Om hundarna skriver jag inte så mycket i dag. Det känns helt enkelt inte så bra att göra det.
Men!
Jag knycker den här från Lotta
En högst hypotetisk fråga till dig som har hund:

Om du fick fem minuter (per fyrfoting) då du kunde prata på alldeles vanlig svenska med din hund, föra ett logiskt resonemang och förklara saker och ting; hur skulle du disponera dessa fem minuter?

Själv skulle jag ägna de fem minuterna åt detta:
Till Kråka skulle jag förklara min stora kärlek! Jag skulle förklara hur ofarligt det är med höga ljud samt berätta för henne hur mycket jag uppskattar hennes förmåga att lära sig blixtsnabbt! Jag skulle ta tillfället i akt att höra vad hon tycker om mig som matte och vad jag kan göra för att bli bättre.
Till Bacillen skulle jag säga att han gärna får skälla lite mindre men att han är världens coolaste och smartaste lille hjärteknipande sängvärmare.

Responses

  1. Till Kata hade jag förklarat att konsekvensen av att sticka iväg från matte är att förlora sin frihet, att de skott hon hör inte kommer från krypskyttar som försöker knäppa henne och att jag älskar henne högt.

    Alice hade fått en lektion i ”att inte jaga katter”, att hon inte behöver bry sig om några andra hundar (matte fixar), och att hon tjänar på att göra som jag säger. Dessutom att hon är världens underbaraste, lealösa sängvärmare.

    Carmen hade gärna fått veta att jag är glatt överraskad över hennes bruksegenskaper, att hon är jäkligt söt och att hon inte behöver vara så brydd över folk som närmar sig henne bakifrån. Alla som gör henne något kommer Karin att staffa- hon kan ta det lungt.

  2. Vilken rolig tanke…att kunna föra en logisk diskussion med sin hund i fem minuter!
    För Udo skulle jag förklara att han inte behöver varna mig så fort någon går i trappuppgången, speciellt inte kl. 04 på morgonen. Sen skulle jag berätta för honom att raketer och smällare inte är farliga, men att hästar däremot kan vara RIKTIGT farliga om man springer in i deras hagar och skäller på dem. Sen skulle jag såklart tala om hur mycket jag älskar honom, fast det vet han ju redan!
    För Cartman skulle jag berätta att han inte behöver vara rädd för någonting i hela världen – jag ska alltid skydda honom, för han är min sötaste lilla bebis!

  3. De där 5 minuterna var en kul grej som jag absolut måste tänka vidare på!
    kramis

  4. Va tråkigt att nacken skulle spöka när ni skulle ha det mysigt på hotel, hoppas det blir bra snart. Hade varit roligt att få höra dig sjunga. Vi får plocka fram karaoken nästa gång du kommer.

  5. Hmmm… jag skulle vilja ha fem minuter med mina barn när de verkligen hör vad jag säger… hihi

  6. Stackars dig, usch att ha så ont i nacken! Håller med Tina, skulle gärna hört dig sjunga!


Kommentera

Kategorier

