Skrivet av: bacillen | måndag 8 december, 2008

hufvudstaden

Jag har haft en så härlig helg!

Den började lite stressigt med att jag inte hittade parkeringsplats nära stationen. Paniken var nära men jag var som tur var ute i god tid och hann med tåget. När jag satte mig satt en långhårig man i klänning bredvid mig, tvärs över gången, Tomas Di leva!  Han blev dock direkt ombedd att flytta på sig då någon med platsbiljett kom.. Typiskt!  Jag bedrev sedan lite försiktig stalking på tåget för att se vart han hamnade men vågade inte gå fram och fråga om jag fick ta en bild… Jag är för blyg för att stalka kändisar för hårt, vem kunde tro det? 😀

På stationen strålade jag samman med Madelen och Lina.

Vi tillbringade eftermiddagen med shopping, ätande och fikande. Och en del prat och skratt blev det, vad märkligt!

Hotellet var bra, små rum men sköna sängar och TV. Frukosten var lite fattig, det var synd, hotellfrukost vill man ju ska vara lite extravagant.

Vi köpte fredagsmys som sedan intogs på mitt rum. Gissa om vi också tjötade hund och annat så det nästan blödde ur våra öron! 😀

Lördagsmorgon började vid 8 (efter lite diskussion 😉 ) Vi åt den fattiga frukosten och gick sedan till mässan.

Oj vad kul det är med så mycket olika hundar! Jag blir mest glad, men emellanåt ser man hundar med uppenbar motvilja eller obekvämhet och det är trist.

Vi kollade lite agility och lite mer lydnad. Elitlydnad inomhus är lajbans, man kommer så nära och det verkar så svårt! Men väldigt inspirerande ändå!

Jag shoppade en del, julklappar till hundarna(vi provlekte en luddig grej när vi kom hem, shyyyyy 😉 ) och en del hundgodis och tuggisar.

På kvällen var vi hembjudna till Tina. God mat och trevlig sällskap! Jag tycker så mycket om Tinas familj, men allra bäst är Freddie. Synd att Tina också tycker det…annars hade jag nog snott honom. Vi blev alla tre ordentligt upphånglade av den glade labradåren! Jag är heltänd på rasen och i framtiden ser jag en vild, kärvänlig, arbetsglad och stabil jaktlabbe här.

Vi drack gott vin och hade trevligt, sen lyxade vi oss med taxi hem till hotellet. Jag var vaken för länge och drack för mycket vin så segheten jag upplevde på morgonen var obeskrivlig. ändå var det inte jag som var sen till frukosten…. 😉

Söndagen var ungefär som lördagen, fast mer människor. Och jag var tröttare också.  Men kul hade vi i alla fall och trots tröttheten var det lite trist att skiljas åt på centralen och åka tåg hem. Jag tycker så mycket om mina klickervänner i cyberrymden och i verkliga livet! Det är verkligt synd att avstånden är långa.

Tack Lina för helgen och tack Madelen för att du var med och gjorde den oförglömlig!

(Nu ser jag fram emot My Dog i Göteborg i januari! Jag och Bacillen ska ha hand om lancashire heelermontern. Den utställningen pågår i fyra(!) dagar och nu har jag  ju övat i två…)

Responses

  1. Det låter som ni haft det alldeles super! Förstår dig att det också är skönt att komma hem. Borta bra men…. är det väl ändå? Kul med så mycket trevligt sällskap! Håller med om att frukost på hotell ska vara speciell! Kramar!

  2. Vilken härlig och rolig helg ni verkar ha haft!!

  3. Åh jag glömde ju skriva om mina kändisar på buss och tåg, inte för att de slog din storhet 🙂 . Tack själv, det var jobbigt att lämna er båda men tåget var flyttat för mig så jag glömde er ett tag där medan jag gick fort till en annan perrong. Kram vännen!

  4. Det låter som en underbar helg!
    God mat, goda vänner och hundar hur bra kan det bli!
    kram

  5. Låter verkligen superhärligt. 🙂

  6. Det grämer mig att jag missade lydnaden, den var klar när jag äntligen kom till hallen.
    Tack för att ni ville dela med er lite av er hundhelg, det var så skoj att ha er här och jag önskar det var oftare. Men nu har vi faktiskt setts 4 ggr i år och det är inte fy skam. Härligt att du inte fallit i kelpie-träsket 😉 Klart en liten mini-Freddie ska bo hos er så småningom.
    Kramisar!

  7. Ja frukosten var verkligen tråkig! Jag som hade sett fram emot ägg, bacon och en massa frukt… men sängen var skön, det håller jag med om. Och det är väl inte så konstigt att komma sent till en sådan frukost?? 😉

    Tack för allt prat och trevliga stunder. Det var härligt!

  8. Jäkla platsbiljett! 😉
    Hade väl vart spännande att bli kompis med Di Leva hela vägen till Stockholm!


Kommentera

Kategorier

